Δέκα τύποι εργαζομένων

Η προσεκτική επιλογή προσωπικού είναι μία από τις πιο δύσκολες διαδικασίες, απαραίτητη για τη διατήρηση ενός παραγωγικού και δημιουργικού κλίματος σε μία ομάδα εργαζομένων. Είναι αναμενόμενο όταν πολλοί άνθρωποι αναγκάζονται να  εργαστούν μαζί να προκύπτουν διαφωνίες και συγκρούσεις, αλλά παράλληλα, δεν είναι αδύνατο να δημιουργηθούν δεσμοί εμπιστοσύνης και φιλικές σχέσεις που αντέχουν κι εκτός του εργασιακού περιβάλλοντος.

Η προσωπικότητα του κάθε υπαλλήλου, αποκαλύπτεται από τον ρόλο που υιοθετεί στην επαγγελματική του καθημερινότητα.  

Δέκα τύποι που βοηθούν την ομάδα

1. Ο δημοφιλής

Ο καλύτερος στη δουλειά. Τον σέβονται όλοι και παράλληλα η προσωπικότητά του είναι αξιαγάπητη. Φτάνει πάντα τους στόχους, φέρνει τους περισσότερους πελάτες, μοιάζει να έχει το άγγιγμα του Μίδα.

2. Ο ομαδικός παίκτης

Δεν είναι αυτός που τα πάει καλά με όλους. Είναι αυτός που γνωρίζει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες των συναδέλφων του και μπορεί να εστιάσει στις πρώτες, και να καλύψει τις δεύτερες.

3. Ο καινοτόμος

Ριψοκίνδυνος, δεν πτοείται από τις αποτυχίες, και απολαμβάνει τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής. Έχει συνέχεια καινούργιες ιδέες και το μυαλό του μοιάζει να μη σταματάει ποτέ.  

4. Ο πιστός

Ασπάζεται το όραμα της εταιρίας και το προωθεί στους νέους υπαλλήλους. Χαίρεται με τις επιτυχίες και στενοχωριέται με τις αποτυχίες. Πάντα θα βρει χρόνο, αν χρειάζεται στη δουλειά, όχι γιατί του το επιβάλλει το αφεντικό του, αλλά γιατί θέλει να βοηθήσει.

5. Ο αποτελεσματικός

Τελειώνει το έργο στον μισό χρόνο απ΄ ότι οι συνάδελφοί του, χωρίς να υποβιβάζει την ποιότητα. Έχει πρόγραμμα, είναι οργανωτικός και φέρνει αποτελέσματα, χωρίς να επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες. Όταν οι άλλοι βρίσκουν δικαιολογίες, γιατί δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον στόχο τους, αυτός έχει τελειώσει τον δικό του και αναλαμβάνει και τον δικό τους.

6. Ο καλός σαμαρείτης

Είναι αυτός που βρίσκεται κοντά σε όποιον τον χρειάζεται. Στον νέο υπάλληλο, μέχρι να προσαρμοστεί, στη συνάδελφο που χώρισε πρόσφατα, σε αυτόν που καθυστερεί να τελειώσει το έργο στην ώρα του. Καθησυχάζει, αποκλιμακώνει τις εντάσεις και βοηθά έμπρακτα προσφέροντας τον χρόνο και τις γνώσεις του.

7. Ο τίμιος

Μπορείς να τον εμπιστευτείς με κλειστά τα μάτια. Όποια δουλειά αναλάβει θα την κάνει στηριζόμενος σε μία υψηλή εργασιακή ηθική, η οποία δεν του επιτρέπει ατασθαλίες, δολοπλοκίες ή ίντριγκες. Θέλει απλά να κάνει τη δουλειά του και να την κάνει σωστά.

9. Ο αξιόπιστος τελειομανής

Έχει ιώβειο υπομονή και μπορεί να ελέγξει κάτι ξανά και ξανά μέχρι να μην υπάρχει λάθος. Η προσοχή που δίνει στις λεπτομέρειες τον καθιστά απαραίτητο σε κάθε εταιρία.

10. Ο νεοσσός

Είναι ακόμα νέος, ένα ταλέντο που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Δουλεύει ασταμάτητα προσπαθώντας να βελτιώσει τον εαυτό του και προσπαθεί να γίνει χρήσιμος και πολύτιμος. Είναι θέμα χρόνου να γίνει ο star της εταιρίας.

Δέκα τύποι που προκαλούν προβλήματα

1. Το καρφί

Έχει να πει για όλους κάτι κακό, και φυσικά ο πρώτος που θα το πει είναι το αφεντικό. Συνεχώς παραπονιέται για τα λάθη των άλλων, προσπαθώντας να καλύψει τις δικές του αδυναμίες.

2. Το μωρό

Δεν αντέχει καμιάς μορφής κριτική, καταρρέει υπό ένταση, και πάντα ξοδεύει τον χρόνο των υπολοίπων που προσπαθούν να τον παρηγορήσουν ή να τον ηρεμήσουν.

3. Ο κος Ναι

Λέει ναι σε όλα, σε κάθε ιδέα, σε κάθε σχέδιο, σε κάθε πρόταση, απλά για να συμφωνήσει. Δεν συνεισφέρει με τη δική του άποψη ή με τις αντιρρήσεις του, απλά και μόνο για να είναι ευχάριστος.

4. Ο αντιρρησίας

Έχει αντιρρήσεις για όλα: κάθε σχέδιο έχει αδυναμίες, κάθε ιδέα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί, παντού παραμονεύει κίνδυνος, πάντα υπάρχει κάτι που θα πει για να κόψει τα φτερά των άλλων.

5. Αυτός που τα ξέρει όλα

Ξέρει τα πάντα, συμμετέχει σε κάθε συζήτηση με συχνές αναφορές σε παρελθούσες εμπειρίες του, δίνοντας συχνά παραδείγματα, παραπομπές κ.λπ. εκνευρίζοντας τα μέλη της ομάδας.

6. Αυτός που δεν αλλάζει ποτέ

Ακόμα κι αν του επισημάνεις τα λάθη του, ή την ατυχή συμπεριφορά του, αυτός συνεχίζει σαν να μην έχει συμβεί τίποτε. Κάποιες φορές ίσως δείξει σημάδια αλλαγής, αλλά αυτά κρατάνε λίγο.

7. Ο αναβλητικός

Χάνεται μέσα στις σκέψεις του, δεν παραδίδει ποτέ στην ώρα του, αγχώνεται και μεταφέρει το άγχος του (και τη δουλειά του) στους υπόλοιπους της ομάδας.

8. Ο « δεν φταίω εγώ»

Δεν αναλαμβάνει ποτέ τις ευθύνες του, πάντα βρίσκει μία δικαιολογία, για το λάθος του: δεν ήξερα, δεν κατάλαβα, δεν μου το είπανε, είχα πολλή δουλειά κλπ.

9. Ο απρόβλεπτος

Ενώ τον περισσότερο καιρό κινείται φυσιολογικά, χωρίς κανείς να καταλάβει γιατί, ξεσπάει ανεξέλεγκτα, στοχοποιώντας έναν από τους συναδέλφους του. Για ασήμαντη αφορμή  μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πλήγμα σε μία ομάδα.

10. Ο copycat

Παρακολουθεί τους συναδέλφους του και όταν πάνε καλά τους μιμείται για να απολαύσει μέρος της επιτυχίας τους. Η μίμηση μπορεί να περιλαμβάνει το ντύσιμο, τον τρόπο που μιλάνε μέχρι και το χυδαίο copy των ιδεών τους που τις πλασάρουν σαν να ήταν δικές τους.

Επιχειρηματικότητα