Η ψυχολογία του σχεδιασμού του logo

Πώς τα χρώματα, οι γραμμές, τα σχήματα και το φόντο από ένα λογότυπο επηρεάζουν τους επικείμενους πελάτες;

 Το λογότυπο που συνδέεται με την εταιρική ταυτότητα μιας επιχείρησης είναι σημαντικό να επιλέγεται σωστά, καθώς αποτελεί το σχήμα/σχέδιο που ταυτίζεται με το όνομα και τα προϊόντα της εταιρείας και ουσιαστικά την εκπροσωπεί οπτικά. Επιπλέον, μεταφέρει ένα μήνυμα στο κοινό. Αν επιλεγεί σκόπιμα, με έμφαση στις λεπτομέρειες, τότε κάθε μία από αυτές τις λεπτομέρειες θα επηρεάσει τους ανθρώπους που βλέπουν αυτό το λογότυπο. Τίποτα λοιπόν δεν θα πρέπει να είναι πρόχειρο ή τυχαίο.

 Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να γνωρίζουμε κατά τονσχεδιασμό του λογοτύπου της εταιρείας μας και πώς αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν την ψυχολογία του πελάτη;

Γραμματοσειρά

   Σύμφωνα με τους γραφολόγους, οι  γραμματοσειρές έχουν ψυχολογικό αντίκτυπο στους ανθρώπους. Το συναίσθημα που δημιουργείται από την επιλογή των γραμματοσειρών είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη μορφή των γραμμάτων και τη συναισθηματική  ανταπόκρισή μας σε αυτά τα σχήματα.

Πώς όμως θα καταλάβετε ποιο στυλ γραμματοσειράς θα λειτουργήσει καλύτερα για τη δική σας επιχείρηση; Είναι καλό δηλαδή να επιλέξετε κάτι συμβατικό, όπως οι γραμματοσειρές Arial ή Helvetica; Ή κάτι πιο ξεχωριστό όπως οι Kirsten ή Papyrus; Μία πρόσφατη μελέτη που εξέτασε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που συνδέονται με διαφορετικές γραμματοσειρές, κατέληξε στο ότι οι παραδοσιακές γραμματοσειρές, όπως οι Arial ή Times NewRoman, μπορούν να χαρακτηριστούν ως “σταθερές” και “ώριμες”,  “μη ζωντανές” και “συμβατικές”. Αντίθετα, οι “σύγχρονες” γραμματοσειρές, όπως η Comic Sans χαρακτηρίζονται πιο  “χαρούμενες” και “casual“.

   Όποια και αν είναι η τελική επιλογή σας θα πρέπει σίγουρα να εναρμονίζεται με τις προσδοκίες που θα θέλατε να έχουν οι πελάτες στους οποίους απευθύνεστε. Επίσης, θα πρέπει να μεταδίδει το μήνυμα ότι είστε μία αξιόπιστη επιχείρηση. Τέλος, η επιλογή της γραμματοσειράς θα πρέπει να καθιστά το λογότυπο ευανάγνωστο.

Σχήματα

  Όλα τα λογότυπα περιλαμβάνουν κάποιο σχήμα. Τα σχήματα χωρίζονται σε κατηγορίες: Τα γεωμετρικά σχήματα, τα οποία δεν τα βρίσκουμε στη φύση, είναι τεχνητά και επικοινωνούν μια αίσθηση τάξης και εξουσίας σε αυτόν που τα βλέπει. Τα τετράγωνα και τα ορθογώνια σχήματα μεταφέρουν ένα αίσθημα σταθερότητας, αξιοπιστίας, δύναμης και προβλεψιμότητας. Οι κύκλοι συνδέονται με την αίσθηση αρμονίας και ένωσης, ενώ επίσης επικοινωνούν απαλότητα, ευθυμία και θηλυκότητα. Τα τρίγωνα είναι σχήματα με κατευθύνσεις και αλλάζουν νόημα ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται. Ανάλογα με την κατεύθυνση μεταδίδουν ισχύ, σταθερότητα, αστάθεια, ορμή προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Τα σχήματα- σύμβολα, τα οποία αντιπροσωπεύουν κάποια συγκεκριμένη έννοια για όλους, σαν να είναι μία ξεχωριστή κοινή «γλώσσα», είναι εύκολο να γίνουν κατανοητά, καθώς όλοι πάνω κάτω τα γνωρίζουν. Για παράδειγμα, οι καρδιές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις σχέσεις, τον γάμο, την αγάπη, οι ραγισμένες καρδιές αντιπροσωπεύουν τη διάλυση, το διαζύγιο, τη θλίψη, τα βέλη δείχνουν μια κατεύθυνση/ κίνηση κ.ο.κ. Όσον αφορά λοιπόν την επιλογή των συμβόλων στο λογότυπο της εταιρείας,  θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιούμε, καθώς μπορεί η ερμηνεία τους να είναι εύκολη, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει ο κίνδυνος να είναι πολύ τετριμμένα και κοινότυπα.

Γραμμές

 Οι γραμμές βρίσκονται παντού αν και δεν τις δίνουμε μεγάλη σημασία. Οριοθετούν, δίνουν μία κατεύθυνση, αλλά και μία αισθητική χροιά. Έχουν πολλές διαφορετικές μορφές, μπορεί να είναι λεπτές, χοντρές, οριζόντιες, κάθετες, έντονες, απαλές κ.ά.

 Οι λεπτές γραμμές μεταδίδουν μία αίσθηση κομψότητας, ευαλωτότητας και θηλυκότητας. Μπορούν επίσης να υποδηλώνουν αδυναμία ή ευελιξία. Εναλλακτικά, οι παχιές γραμμές υποδηλώνουν δύναμη και ακαμψία. Οι χοντρές, έντονες γραμμές χρησιμοποιούνται για να τονίσουν την εστίαση και να δημιουργήσουν έμφαση, όπου χρειάζεται.

 Η θέση μιας γραμμής επίσης επηρεάζει την ψυχολογική επίδραση που προκαλεί στον θεατή. Οι οριζόντιες γραμμές είναι παράλληλες προς τον ορίζοντα, με αποτέλεσμα να απαιτούν ελάχιστη οπτική ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι η οριζόντια θέση είναι η πιο ξεκούραστη και σταθερή θέση γραμμής. Δίνει την αίσθηση άνεσης και ασφάλειας και ενισχύει την έμφαση στο πλάτος. Οι κάθετες γραμμές εκτείνονται κάθετα στον ορίζοντα, δίνοντας την αίσθηση της πτώσης.

 Οι γραμμές είναι απίστευτα εκφραστικά εργαλεία με μεγάλες δυνατότητες ενσωμάτωσης του συναισθήματος. Μπορείτε να κάνετε άπειρους συνδυασμούς για να δημιουργήσετε ιδιαίτερες γραμμές που ξεχωρίζουν κατά τον σχεδιασμό ενός λογότυπου, αρκεί να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει το στυλ γραμμής που υποστηρίζει καλύτερα το σκεπτικό πίσω από το λογότυπό σας.

Συγγραφέας περιεχομένου: Ε. Ρέρα

Επιχειρηματικότητα