Το χρώμα έχει την ισχυρότερη συναισθηματική επιρροή στο λογότυπο μίας εταιρείας, καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι τα χρώματα συνδέονται στενά με τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσουν στους ανθρώπους.

Παρόλο που η συναισθηματική ερμηνεία της δυναμικής κάθε χρώματος είναι υποκειμενική ή μπορεί να επηρεαστεί από το πολιτισμικό πλαίσιο που ζούμε, υπάρχουν κάποιες βασικές ιδιότητες των χρωμάτων που είναι καλό να γνωρίζουμε και που μπορούμε να εφαρμόσουμε:

Κόκκινο: Ένα δυνατό χρώμα που προκαλεί ενθουσιασμό, προσελκύει την προσοχή, δίνει ζεστασιά, ανοίγει την όρεξη και συνδέεται με τα συναισθήματα της αγάπης, του θυμού, της ζωής και της άνεσης.

Κίτρινο: Θεωρείται το χρώμα της τόλμης, προκαλεί ευτυχία και είναι συνυφασμένο με τον ενθουσιασμό, τη νεότητα και τα ταξίδια.

Πράσινο: Φυσικά, αυτό το χρώμα συνδέεται με τα χρήματα, αλλά είναι επίσης γνωστό για τη συσχέτισή του με την ισορροπία, την υγεία, τη σταθερότητα και τη γνώση.

Μπλε: Το χρώμα της τιμιότητας, της αξιοπιστίας, της εγκυρότητας, της υψηλής ποιότητας, της ικανότητας και της εμπιστοσύνης.

Ροζ: Αυτό το χρώμα ξυπνά συναισθήματα αγάπης, συμπόνιας, ρομαντισμού και ευγένειας.

Μωβ: Δημιουργικότητα, μυστήριο, σεβασμός και παιχνίδι συνδέονται συχνά με το μωβ και το βιολετί.

Καφέ: Είναι το χρώμα της υπαίθρου, της γης και μπορεί να θεωρηθεί φιλικό, οργανικό, οικολογικό και φυσικό.

Μαύρο: Αυτό το χρώμα συνδέεται με την πολυπλοκότητα, τη νοημοσύνη, τη σοβαρότητα και τις δαπάνες.

Λευκό: Το αντίθετο χρώμα του μαύρου, το λευκό, είναι γνωστό για την αθωότητα, την καθαρότητα, τη γνησιότητα, την ουδετερότητα και την αίσθηση «χώρου/διαστήματος».

Γκρι: Συνδέεται με την αίσθηση της ουδετερότητας, της φινέτσας και της πρακτικότητας.

  Κατά τη διαδικασία προώθησης των προϊόντων ή του σχεδιασμού των συσκευασιών, του λογότυπου  ή της δημιουργίας της ιστοσελίδας, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζουμε τα χρώματα σε ένα ενιαίο σχέδιο έχει ψυχολογικές επιπτώσεις για τους πιθανούς αγοραστές μας. Πιο συγκεκριμένα:

• Πολλά φωτεινά χρώματα μαζί είναι μία τάση πιο νεανική, παιδική ή γεμάτη ενέργεια.

• Ο συνδυασμός άσπρου και μαύρου είναι ένας κλασσικά κομψός συνδυασμός που υποδηλώνει ωριμότητα και πολυπλοκότητα μαζί.

• Τα μονόχρωμα σχήματα μεταφέρουν μία αίσθηση ολοκλήρωσης.

  Οι επιλογές των χρωμάτων θα πρέπει πάντα να ενσωματώνουν την ταυτότητα και το ύφος της εταιρείας, να αντιστοιχούν στο ζητούμενο target group ηλικιακά και γενικότερα και να προκαλούν τα συναισθήματα που θα θέλαμε να βιώσουν οι πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε.

Συγγραφέας περιεχομένου: Ε. Ρέρα