Το Drop shipping είναι μια νέα μορφή λιανικού εμπορίου η οποία διαρκώς κερδίζει έδαφος στο παγκόσμιο εμπορικό γίγνεσθαι. Η πρώτη πλατφόρμα που δημιουργήθηκε με τη συλλογιστική του drop shipping ήταν το Ebay. Πλέον, μπορεί όποιος θέλει να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό κατάστημα, να πουλάει σε τιμή λιανικού εμπορίου ό,τι προϊόντα επιθυμεί (=Retailer), τα οποία όμως έχει προμηθευτεί από χονδρέμπορους (=Drop shippers). Επίσης, δίνεται πια η δυνατότητα κάποιος Retailer να μπει στη λίστα μεγάλων εταιρειών  χονδρεμπορίου και να αναλάβει τις αγοροπωλησίες για μια νέα αγορά (π.χ. την προώθηση προϊόντων σε μια συγκεκριμένη χώρα). Η World Wide Brands(WBI), είναι παγκοσμίως η μεγαλύτερη εταιρεία, η οποία προσφέρει λίστα (database) με όλους τους «αξιόπιστους» drop shippers.

Η διαφορά του drop shipping με ένα διαδικτυακό κατάστημα (eshopέγκειται στο ότι ο «ιδιοκτήτης» του διαδικτυακού καταστήματος δεν έχει στα χέρια του τα προϊόντα. Το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει αποθήκη (φυσικός χώρος φύλαξης των αποθεμάτων), το καθιστά ένα από τα πλεονεκτήματα του drop shipping. Επίσης, ο «ιδιοκτήτης» αγοράζει τα προϊόντα σε τιμή χονδρικής από τους κατασκευαστές, οι οποίοι αναλαμβάνουν την αποστολή των παραγγελιών και τον έλεγχο των αποθεμάτων. Άρα, δεν υπάρχει κόστος συσκευασίας και αποστολής. Ανάλογα με τη συμφωνία, retailer μπορεί να πληρώσει τους προμηθευτές αφού λάβει τα χρήματα από τον πελάτη.  

Είναι πολύ πιθανό ο «ιδιοκτήτης» του διαδικτυακού καταστήματος να αντιμετωπίσει δυσκολίες στην επικοινωνία με τους κατασκευαστές, στην πιθανή αργοπορία αποστολής των προϊόντων (ιδιαίτερα σε αποστολές σε άλλες ηπείρους), όπως και στην ανεπαρκή πληροφόρηση για τα αποθέματα των προϊόντων. Επίσης, επειδή το προϊόν δεν έχει κατασκευαστεί από τον ιδιοκτήτη του διαδικτυακού καταστήματος, θα πρέπει να βρει τρόπους να ενισχύσει την αξία του προϊόντος που πουλάει. Αυτή η διαδικασία εξαιτίας του τεράστιου πλέον ανταγωνισμού που υπάρχει, κρίνεται απαραίτητη. Έτσι, ο retailer ίσως χρειαστεί να επενδύσει κάποιο κεφάλαιο στη διαφήμιση και σε SEO υπηρεσίες, ώστε να γίνει ανταγωνιστικός.

Το κέρδος του εμπόρου προκύπτει από τη διαφορά της λιανικής τιμής μείον αυτή της χονδρικής. Εάν ο έμπορος καταφέρει να έχει έναν επαρκή αριθμό πελατών, τότε έχει υπολογιστεί ότι το κέρδος μπορεί να φτάσει περίπου στο 20%. Πολύ σημαντικό κομμάτι του drop shipping αποτελεί η διατήρηση ενός καλού προφίλ στο διαδίκτυο, με όσο το δυνατόν λιγότερα αρνητικά σχόλια. Σε περίπτωση  που ο retailer επιλέξει να πουλάει δυσεύρετα προϊόντα, πιθανόν να μην χρειαστεί να ξοδέψει μεγάλο ποσό σε υπηρεσίες SEO ή σε διαφήμιση, κάτι που ενισχύει τα θετικά στοιχεία του drop shipping.

Σε γενικές γραμμές το drop shipping είναι ένα αγοραστικό σύστημα στο οποίοεάν έχουν γίνει σωστές συμφωνίες με τους χονδρέμπορους και έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο ευχαριστημένων πελατών, τότε όλες οι πλευρές θα βγαίνουν κερδισμένες. Πιο συγκεκριμένα, ο χονδρέμπορος αυξάνει τις πωλήσεις του, ο retailer έχει κέρδος χωρίς στοκ με μηδενικό κεφάλαιο και ο πελάτης αγοράζει αυτό που επιθυμεί, στην τιμή που επέλεξε.

Συγγραφέας: Μ. Δάλκου