Ποιες συνήθειες υιοθετούν οι επιτυχημένοι υπάλληλοι;

Οι συνήθειες που υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας έχουν αντίκτυπο σε πολλές πτυχές της ζωής μας. Για την απόδοσή μας στον επαγγελματικό τομέα, την εξέλιξη της καριέρας μας, αλλά και την ικανοποίηση που λαμβάνουμε από την εργασία μας, μικρές αλλαγές στην εργασιακή ρουτίνα φαίνεται ότι αρκούν για να μας δώσουν πολύ καλά αποτελέσματα. Οι υπάλληλοι που αναφέρουν ότι αισθάνονται επιτυχημένοι, αλλά και όσοι θεωρούνται επιτυχημένοι από τους συναδέλφους και τα στελέχη της διοίκησης, φαίνεται να μοιράζονται τελικά κάποια χαρακτηριστικά και συνήθειες που τους φέρνουν πιο κοντά στην επιτυχία και ενισχύουν κατά μεγάλο ποσοστό την πιθανότητα να εξελιχθούν και να ξεχωρίσουν στον κλάδο τους.

  • Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία με συναδέλφους:Αναζητούν πάντα τη θετική πλευρά σε κάθε συνθήκη και επιδιώκουν να παρατηρούν και να επισημαίνουν τα θετικά στοιχεία στους συναδέλφους τους. Χαιρετούν πάντα με χαμόγελο τους άλλους, είναι ευγενικοί με όλους, ανεξάρτητα από τη θέση που κατέχουν, και σέβονται πάντα τα προσωπικά όρια. Αποδέχονται κάθε ευκαιρία για κοινωνικοποίηση, εκμεταλλεύονται το διάλειμμα για να μιλήσουν με τους άλλους εργαζομένους και συμμετέχουν σε όλες τις συναντήσεις εκτός εργασίας. Δεν εμπλέκονται σε καβγάδες και επιδιώκουν να μαθαίνουν από τους άλλους, χωρίς να τους ανταγωνίζονται. Δεν κουτσομπολεύουν, δεν κατακρίνουν και αποφεύγουν να εμπλέκονται σε συζητήσεις για πολιτικά ή/και θρησκευτικά θέματα. Λύνουν πάντα τα προβλήματα όταν προκύπτουν, χωρίς να κάνουν δεύτερες σκέψεις, να τα μεγαλοποιούν ή να τα συζητούν με πρόσωπα που δεν εμπλέκονται.
  • Σχέσεις με ανώτερους:Συμμετέχουν πάντα στις προκαθορισμένες συναντήσεις, ακόμα και αν η παρουσία τους δεν είναι απαραίτητη. Γνωρίζουν τους ανωτέρους και παρατηρούν τη στάση και τη συμπεριφορά τους, χωρίς να γίνονται πιεστικοί. Σκέφτονται σαν να έχουν αναλάβει πολύ σημαντικές ευθύνες, ακόμα κι όταν καλούνται να κάνουν κάτι απλό. Ακούν τις παρατηρήσεις που γίνονται γενικά στο τμήμα, δέχονται και αναζητούν την κριτική και την ανατροφοδότηση. Αποδέχονται τις προκλήσεις χωρίς αντιρρήσεις, δεν απολογούνται συχνά, δεν αναβάλλουν τις εργασίες τους και ζητούν βοήθεια, όταν χρειάζεται, με σκοπό να επιτύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα και να μάθουν νέες δεξιότητες, και όχι για να απαλλαγούν από ευθύνες ή να γλυτώσουν χρόνο εργασίας. Λειτουργούν προσεκτικά και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, με στόχο να διευκολύνουν τις διαδικασίες, επιδεικνύοντας ευελιξία, αλλά χωρίς να σκέφτονται μόνο την ανταμοιβή ή να ψάχνουν ευκαιρία να πουν σε όλους τι κατάφεραν.
  • Προσωπική ανάπτυξη και ευεξία: Είναι πάντα ενημερωμένοι για τις αλλαγές και τις απαιτήσεις της εταιρείας, δεν αργούν και αφιερώνουν χρόνο στον εαυτό τους, πριν αναχωρήσουν για τη δουλειά τους. Αλλάζουν κατά καιρούς τη διαδρομή που ακολουθούν για να πάνε στη δουλειά τους, ώστε να ανανεώσουν τα ερεθίσματα που λαμβάνουν. Επιλέγουν επαγγελματικό ντύσιμο, το οποίο είναι πρακτικό και άνετο. Κρατούν τα προσωπικά θέματα έξω από την εργασία και αποφεύγουν να τα συζητούν κατά τη διάρκειά της. Δε χρησιμοποιούν τα socialmediaόταν εργάζονται, παρά μόνο, εάν το απαιτεί η δουλειά τους. Αποφεύγουν να χρησιμοποιούν το κινητό τους και δεν ξεχνούν να χαμηλώσουν την ένταση του ήχου των κλήσεων και των ειδοποιήσεων, έχοντας ειδοποιήσει τους οικείους ότι σε περίπτωση ανάγκης θα χρειαστεί να καλέσουν στην εργασία. Προσέχουν τη διατροφή και τον ύπνο τους, φροντίζουν να έχουν πρόσβαση σε κάποιο υγιεινό snackκαι δεν ξεχνούν να ενυδατώνουν τον οργανισμό τους με υγρά, όσο δουλεύουν. Γνωρίζουν ότι πρέπει να φροντίζουν τον εαυτό τους, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πίεση και την ένταση της δουλειάς, είτε αυτή είναι πνευματική είτε χειρωνακτική και αυτό αποτελεί μία βασική προτεραιότητά τους.

Όπως αναφέρει και ο John D. Rockefeller: «Το μυστικό της επιτυχίας είναι να κάνεις συνηθισμένα πράγματα ασυνήθιστα καλά». Μήπως ήρθε λοιπόν η ώρα για κάποιες αλλαγές;

Συγγραφέας περιεχομένου: Ε. Μανίκα

Επιχειρηματικότητα