Όταν ξεκινάτε μία καινούργια δουλειά είναι χρήσιμο να έχετε κάποιους στόχους στο μυαλό σας, οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε ανάμεσα στους υπόλοιπους υπαλλήλους και να εξασφαλίσετε ένα λαμπρό εργασιακό μέλλον.

1. Κατανοήστε τους στόχους του εργοδότη σας
Υπάρχουν άτομα που δουλεύουν χρόνια σε μία επιχείρηση, χωρίς πραγματικά να κατανοούν τους στόχους του εργοδότη τους. Περιορίζονται στο να ολοκληρώνουν τα έργα που τους ανατίθενται, χωρίς να γνωρίζουν τη συνολική εικόνα της επιχείρησης. Βρείτε τον χρόνο να κάνετε ερωτήσεις και να μάθετε από τον ανταγωνισμό για να ακολουθήσετε το όραμα του εργοδότη σας. Παρατηρήστε ποιοι υπάλληλοι απολαμβάνουν την εύνοια των ανωτέρων σας. Τι κάνουν; Τι διαφορετικό έχει το έργο που παράγουν;

2. Μάθετε τι αρέσει στον εργοδότη σας και τι όχι
Χρησιμοποιήστε τον χρόνο σας για να παρατηρήσετε και να αποκρυπτογραφήσετε τις ιδιαιτερότητες του εργοδότη σας. Τι προτιμά, τι όχι, τι τον εξοργίζει; Ποιες αντιδράσεις θεωρεί αποδεκτές, ποιες αξίες έχει; Αυτές οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες, όταν θέλετε να προωθήσετε το έργο σας, ή να προτείνετε μία ιδέα ή ακόμα και να διεκδικήσετε προαγωγή ή αύξηση. Δεν είναι απαραίτητο να έχετε στενές φιλικές σχέσεις με τον εργοδότη σας, ούτε καν να τον συμπαθείτε. Πρέπει όμως να αφιερώσετε χρόνο για να τον γνωρίσετε.

3. Συνεργαστείτε με τους υπόλοιπους
Για να ξεχωρίσετε στη δουλειά σας, πρέπει να μάθετε να είστε μέλος μιας ομάδας. Η ικανότητα κάποιου να συνεργάζεται με τους άλλους είναι καθοριστική για την καριέρα του. Περιορίστε τυχόν ανταγωνιστική διάθεση, προσαρμοστείτε στην ομάδα, υποχωρήστε όταν πρέπει, στηρίξτε όταν χρειάζεται, αναλάβετε πρωτοβουλίες προς όφελος όλων. Οι υπάλληλοι που ξεχωρίζουν συνήθως διατηρούν σχέσεις με τους συναδέλφους τους και εκτός δουλειάς. Η δημiουργία σχέσεων εμπιστοσύνης διευκολύνει τη συνεργασία και εξασφαλίζει την αρμονία στο εργασιακό περιβάλλον.

4. Αποφύγετε τις ίντριγκες και τα δράματα
Σε βάθος χρόνου, σ΄ένα περιβάλλον όπου πολλοί άνθρωποι εργάζονται καθημερινά, υπάρχουν άφθονες ευκαιρίες για παρεξηγήσεις, κουτσομπολιό, καβγάδες και εντάσεις. Αποφύγετε όσο είναι δυνατόν να εμπλέκεστε, ή αν εμπλακείτε μην αφήνετε το πρόβλημα να διαιωνίζεται και να διογκώνεται. Η ικανότητα της αποκλιμάκωσης της έντασης είναι μία ικανότητα που θα σας βοηθήσει τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε εργασιακό. Να θυμάστε ότι ένας υπάλληλος γεμάτος θετικότητα, είναι ένας υπάλληλος που μεταφέρει την καλή διάθεση και στους άλλους, γι΄αυτό είναι πολύτιμος σε κάθε επιχείρηση. Επενδύστε στην αισιοδοξία, στη θετικότητα και περιορίστε τη γκρίνια και τον αρνητισμό.

5. Αποδεχτείτε την κριτική
Ίσως μία από τις δυσκολότερες δεξιότητες που μπορεί να έχει ένας υπάλληλος είναι η αποδοχή της κριτικής. Σίγουρα υπάρχουν εργοδότες, οι οποίοι είναι υποτιμητικοί ή σκληροί. Μην το παίρνετε προσωπικά. Προσπαθήστε να καταλάβετε πώς η κριτική που δέχεστε μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απόδοσή σας ή την ποιότητα της εργασίας σας.

6. Διατηρήστε τον επαγγελματισμό σας
Επαγγελματίας δεν είναι αυτός που παρουσιάζεται κάθε μέρα στη δουλειά του και ολοκληρώνει τα καθημερινά του καθήκοντα. Χαρακτηρίζεται και από άλλες δεξιότητες. Προσέχει το ντύσιμο και την εμφάνισή του, ώστε να μην προκαλεί και να αποπνέει επαγγελματισμό, σέβεται τους συναδέλφους και τους πελάτες, τηρεί τις προθεσμίες, και αναλαμβάνει ευθύνες. Είναι ρηξικέλευθος, θέλει να βελτιώνεται και να εξελίσσεται. Αγαπάει αυτό που κάνει και οι άλλοι το καταλαβαίνουν.