Tο Marketing είναι μία διαδικασία management μέσω της οποίας τα αγαθά και οι υπηρεσίες προωθούνται προς τον πελάτη. Βασίζεται στην σκέψη της επιχείρησης από την πλευρά των αναγκών των πελατών και την ικανοποίησή τους. Το αντικείμενο του marketing δεν είναι οι υλικές αξίες αλλά η όλη διαδικασία ικανοποίησης των αναγκών των πελατών.

 Στη συστηματική προσπάθεια αξιοποίησης της επιστήμης του marketing στον χώρο του εμπορίου αναπτύχθηκε κι η ανάγκη να διερευνηθεί η λειτουργία του εγκεφάλου των καταναλωτών. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε μεγάλο επιστημονικό ενδιαφέρον στο να εξεταστεί με ποιον τρόπο τα μηνύματα μάρκετινγκ και τα διαφημιστικά σποτάκια των εταιρειών, επιδρούν στους νευρώνες του εγκεφάλου και ποιες αντιδράσεις προκαλούν στην συμπεριφορά τους. 

   Το πάντρεμα της νευροεπιστήμης με το marketing ονομάζεται  neuromarketing και αναδύθηκε με σκοπό να διερευνήσει τον τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι όταν αγοράζουν ένα προϊόν ή τι είναι αυτό που θέλουν να ακούσουν και να δουν οι καταναλωτές, ώστε να ενεργοποιηθεί το κατάλληλο μέρος του εγκεφάλου τους προκειμένου να προχωρήσουν στην αγορά των προϊόντων μιας εταιρείας.

  Η αποκωδικοποίηση στην κυριολεξία του τρόπου σκέψης των καταναλωτών με τη χρήση νευροπεικονιστικών μεθόδων απαιτεί την ύπαρξη εξειδικευμένου εξοπλισμού και δεξιοτήτων. Η αποκωδικοποίηση των μικρο-εκφράσεων του προσώπου, η βιοανάδραση, η μέτρηση της οφθαλμοκίνησης, το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) και η μαγνητική απεικόνιση εγκεφάλου (fMRI) αποτελούν τις βασικές μορφές του neuromarketing.

  Ηθικοί προβληματισμοί προκύπτουν σχετικά με την ορθή χρήση των πλεονεκτημάτων του neuromarketing στη διερεύνηση των προτιμήσεων των καταναλωτών και αν υπάρχει επικινδυνότητα επέκτασής της προς την χειραγώγηση της βούλησής τους για εμπορικούς σκοπούς. Όπως κάθε νέο επίτευγμα, αποτελεί πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να μας πάει πολύ μπροστά  και η αξιοποίησή του εξαρτάται από την τήρηση δεοντολογικών κανόνων που σέβονται την ανθρώπινη υπόσταση και δεν θυσιάζουν στο βωμό του κέρδους τις ανθρώπινες αξίες.