Στην εποχή μας, περνάμε πολλές ώρες την ημέρα κοιτάζοντας οθόνες και πάνω από δύο ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τέτοια δεδομένα, δεν προκαλεί εντύπωση ότι οι influencers καθίστανται ένα χρήσιμο εργαλείο για την αποτελεσματική μεταφορά ενός επιχειρηματικού μηνύματος στους καταναλωτές. Έτσι, ο influencer γίνεται αγγελιαφόρος. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εμπλουτιζόμενο, συνεχώς μεταβαλλόμενο σύνολο εργαλείων που προσφέρει πολλούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν άμεσα να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Οι influencers έχουν βρει τον τρόπο να αξιοποιούν τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλληλεπιδρώντας με τους ακολούθους τους, δημιουργώντας έτσι μια αυθεντική προσέγγιση για το εμπορικό σήμα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να ενσωματώσετε το marketing των influencers, προβλέποντας στον προϋπολογισμό ένα ποσό γι’ αυτό.

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται αυτούς με τους οποίους είναι περισσότερο εξοικειωμένοι. Με την αύξηση των δραστηριοτήτων στα κοινωνικά μέσα, το όνομα της εταιρείας συνδιαμορφώνεται από την οπτική γωνία του καταναλωτή. Αυτό μπορεί εύκολα να μεταβληθεί με το marketing επηρεασμού. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται το περιεχόμενο και τις συστάσεις που ποστάρουν οι influencers, συνεπώς οι τελευταίοι επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς των προϊόντων.

Επίσης πραγματοποιείται πλέον γρήγορα η μετάβαση από τις διασημότητες στους influencers. Οι διασημότητες εξακολουθούν να διαδραματίζουν κάποιο ρόλο, αλλά σήμερα οι καταναλωτές όλο και περισσότερο παίρνουν μια έντιμη γνώμη από τους influencers. Σημαντικό είναι να μην επικεντρώνεστε μόνο στον αριθμό των ακολούθων μιας διασημότητας, όταν επιλέγετε εκείνες που ταιριάζουν στην καμπάνια σας. Μια διασημότητα μπορεί να προσεγγίσει μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων, αλλά αν αυτοί δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν σας, η προσέγγιση αυτή δεν έχει πρακτικά καμμία σημασία. Αντ’ αυτού, εστιάστε στον τρόπο με τον οποίο οι influencers αξιοποιούν τη θέση τους και συμβάλλουν σε αυτό που αντιπροσωπεύει το εμπορικό σας σήμα. Είναι καλύτερο να προσεγγίσετε μια μικρότερη, αλλά πιο στοχευμένη ομάδα ανθρώπων που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας.

Τα κοινωνικά μέσα εξαπλώνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και δεδομένου ότι αυτές οι πλατφόρμες είναι εκεί όπου οι influencers συνδέονται κυρίως με τους καταναλωτές αυτή η στρατηγική marketing είναι απαραίτητη. Απλά σκεφτείτε σε πόσα άτομα μπορεί να φτάσει το brand σας στα κοινωνικά μέσα.

Επιπλέον, όλο και περισσότεροι πλέον εφαρμόζουν φραγμούς για τη διαφήμισή σας στο διαδίκτυο. Εκατομμύρια συσκευές χρησιμοποιούν μπλοκ διαφημίσεων (ad block) και ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά 30% σε παγκόσμιο επίπεδο από το 2016. Είναι καιρός να σταματήσουμε να σπαταλούμε χρήματα στις διαφημίσεις που οι καταναλωτές μπλοκάρουν και να εστιάσουμε στα μηνύματα που εμπιστεύονται και εκτιμούν. Βεβαίως, το marketing επιρροής δεν είναι κατάλληλο για κάθε εμπορικό σήμα, αλλά αν έχετε το σωστό προϊόν και είστε ενεργοί σε κοινωνικά μέσα, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί.

Καθώς ο ψηφιακός κόσμος διαρκώς αναπτύσσεται, εξελίσσεται και αλλάζει, τα brands πρέπει να προσαρμόζονται. Οι influencers είναι ένα πολύ καλό όχημα για να αξιοποιήσετε αυτόν τον κόσμο προσφέροντας γνήσιες συνδέσεις, αυξημένη συνειδητοποίηση και γόνιμη αλληλεπίδραση εμπορικής μάρκας-καταναλωτή. Υπάρχουν λίγα πράγματα πιο ισχυρά στο marketing από μια αυθεντική ιστορία από τον κατάλληλο αγγελιαφόρο προς ένα ακροατήριο που νοιάζεται και ασχολείται. Χωρίς αμφιβολία, το marketing επηρεασμού είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πλατφόρμες επικοινωνίας, αποδυναμώνοντας ή και καταρρίπτοντας αρκετά στερεότυπα σχετικά με τη διαφήμιση. Αυτά τα δεδομένα προκύπτουν από έρευνες οι οποίες είναι υπέρ αυτού του νέου τύπου marketing, βελτιώνοντας αισθητά την εμπορική διείσδυση στην ομάδαστόχο.

Συγγραφέας κειμένου: Ι.Νούσκας