Η αναβλητικότητα είναι πηγή άγχους και  σας στερεί από την αίσθηση αυτοεκτίμησης που προέρχεται από την επίτευξη των στόχων. Όταν χρονοτριβείτε, χάνετε χρόνο που θα μπορούσατε να επενδύσετε σε κάτι ουσιαστικό. Αν μπορέσετε να ξεπεράσετε αυτόν τον άσπονδο εχθρό, θα μπορέσετε να πετύχετε περισσότερα και με αυτόν τον τρόπο να αξιοποιήσετε καλύτερα τις δυνατότητες που σας προσφέρει η ζωή.

Γνωρίζουμε πλέον ότι ο σημερινός κόσμος ευνοεί την αναβλητικότητα και επομένως το να μάθετε πώς να την ξεπερνάτε είναι μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που μπορείτε να μάθετε.

Πως να μειώσετε την αναβλητικότητά σας

1. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας τους στόχους σας. Όταν οι εργασίες σας φαίνονται τετριμμένες, είναι πιο πιθανό να τις αναβάλλετε, οπότε υπενθυμίστε στον εαυτό σας πώς συνδέονται με έναν πιο ουσιαστικό στόχο. Ολοκληρώνετε το έργο στη δουλειά επειδή θέλετε να πετύχετε μια προαγωγή ή ετοιμάζετε βολικά, υγιεινά σνακ για την εβδομάδα επειδή θέλετε να είστε υγιείς.

2. Κάντε τα καθήκοντά σας μέρος της ταυτότητάς σας. Είναι πιο πιθανό να αναλάβετε δράση όταν τα καθήκοντα αποτελούν μέρος του εαυτού σας. Ολοκληρώνετε την αναφορά για τον συνάδελφό σας επειδή είστε ένα υπεύθυνο άτομο ή πηγαίνετε στο γυμναστήριο επειδή είστε ένα άτομο που εκτιμά τη υγιή σωματική κατάσταση. Κάντε τις προσπάθειές σας μέρος της αίσθησης του εαυτού σας και θα τις αντιληφθείτε ως έναν πιο ουσιαστικό τρόπο να περνάτε τον χρόνο σας.

3. Μειώστε την πίεση. Η τελειότητα μπορεί να εμποδίσει την πρόοδο, οπότε υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι ο στόχος χρειάζεται να ολοκληρωθεί ακόμα και αν δεν είναι τέλειος. Το πολύ καλό αποτέλεσμα εγκαίρως είναι πιο επιθυμητό από το τέλειο αποτέλεσμα εκπροθέσμως. 

4. Μειώστε τους περισπασμούς. Η αναβλητικότητα επιδεινώνεται από την απόσπαση της προσοχής. Διαχειριστείτε το περιβάλλον σας απενεργοποιώντας μη απαραίτητες οθόνες ή μέσα ενημέρωσης και μειώνοντας τα ερεθίσματα που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή σας. Κλείστε την πόρτα της αίθουσας συσκέψεων στη δουλειά ή μετακινηθείτε με το φορητό σας υπολογιστή σε μια ήσυχη περιοχή του σπιτιού, ώστε να μπορείτε να συγκεντρωθείτε στις εργασίες σας. 

5Ξεκινήστε. Είναι αλήθεια ότι, “Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός”. Οι επιβεβαιωμένοι αναβλητικοί συμφωνούν ότι το να ξεκινήσει κανείς μπορεί να είναι το πιο δύσκολο πράγμα. Οπότε βάλτε ένα χρονόμετρο για 15-20 λεπτά και απλά ξεκινήστε. 

6. Απλοποιήστε τα βήματα. Συχνά, οι άνθρωποι δεν ξεκινούν επειδή δεν ξέρουν τι να κάνουν. Δώστε κατεύθυνση στις προσπάθειές σας, ξεκαθαρίζοντας τι πρέπει να επιτευχθεί σε σταδιακά βήματα. Όταν τα μικρότερα βήματα είναι ξεκάθαρα, είναι πιο εύκολο να τα κατακτήσετε.

7. Συνδέστε τις εργασίες. Μερικές φορές μπορεί να είναι χρήσιμο να συνδέσετε την εργασία που τείνετε να αναβάλλετε με μια εργασία που αποτελεί ήδη συνήθεια. Για παράδειγμα, αν φιλοδοξείτε να κάνετε καθημερινά κάμψεις, θα μπορούσατε να τις ολοκληρώσετε αμέσως μετά το βούρτσισμα των δοντιών σας κάθε πρωί. 

8. Παρακολουθήστε την πρόοδό σας. Μπορείτε να αυξήσετε την αίσθηση της ολοκλήρωσης και να βελτιώσετε τις πιθανότητες να συνεχίσετε με την πάροδο του χρόνου, όταν καταγράφετε την πρόοδό σας. Η χρήση ενός ημερολογίου καταγραφής της προόδου μπορεί να σας δώσει εκπληκτικά κίνητρα.

9.  Συνδεθείτε. Πολλές φορές δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε κάτι μόνοι μας, αλλά με την παρέα κάποιου άλλου γινόμαστε πιο αποφασιστικοί, π.χ. όταν πηγαίνουμε στο γυμναστήριο. Μερικές φορές, το να ζητήσετε από άτομα που σας αγαπάνε να σας υπενθυμίζουν την πρόθεσή σας να μην είστε αναβλητικός,-ή μπορεί να σας βοηθήσει να κινητοποιηθείτε.

10. Προσωπικό όραμα. Το προσωπικό σας όραμα λειτουργεί σαν μία πυξίδα που σας κατευθύνει στη ζωή. Κατανοήστε τι σας κινητοποιεί και θα μπορέσετε να διατηρήσετε την πειθαρχία σας και να αξιοποιήσετε στο έπακρο κάθε μέρα.

Στην πραγματικότητα, πάντα θα υπάρχουν πράγματα με τα οποία μπορείτε να γεμίσετε τον χρόνο σας και πάντα θα υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε πριν από αυτό που αναβάλλετε. Δώστε προτεραιότητα σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για εσάς. Το πώς περνάτε τις στιγμές σας είναι τελικά το πώς περνάτε τη ζωή σας, οπότε αναλάβετε δράση για τα πράγματα που εκτιμάτε, προκειμένου να γίνετε το είδος του ανθρώπου που θέλετε να είστε.

Διάβασε ακόμα:

H μέθοδος Ivy Lee: Η καθημερινή ρουτίνα για να μειώσεις την αναβλητικότητά σου

Γινόμαστε πιο δραστήριοι όταν είμαστε πολυάσχολοι;

Κούραση ή τεμπελιά;