Η οικονομική κατάσταση μίας επιχείρησης κρίνεται από τα έξοδά της. Σε μια αβέβαιη οικονομία όπως η ελληνική ακόμη και η παραμικρή αύξηση των εσόδων ή η μείωση των δαπανών μπορεί να έχει αντίκτυπο στην κερδοφορία της εταιρείας. Απλά βήματα που στηρίζονται στην κοινή λογική μπορεί να βελτιώσουν σημαντικά τον ισολογισμό, ειδικά σε μια μικρή επιχείρηση.

1. Μείωση εξόδων προμηθειών.

● Εξοικονομήστε χρήματα στις προμήθειες γραφείου αναζητώντας προσφορές ή διεκδικώντας εκπτώσεις από τους συνεργάτες με τους οποίους έχετε μία χρόνια σχέση.

2. Μείωση  του κόστους παραγωγής.

● Δοκιμάστε να πουλήσετε το χαρτόνι, το χαρτί και το μέταλλο που περισσεύει αντί να τα στέλνετε στο κέντρο ανακύκλωσης. Επίσης, εξετάστε τρόπους να χρησιμοποιήσετε τα απορρίμματά σας για τη δημιουργία ενός άλλου προϊόντος.

● Βεβαιωθείτε ότι αξιοποιείτε στο έπακρο την ακίνητη περιουσία της παραγωγής σας. Συγκεντρώστε ή ενοποιήστε τους χώρους που είναι απαραίτητοι για την παραγωγή. Μισθώστε αχρησιμοποίητο χώρο σε άλλη επιχείρηση ή άτομο (μπορεί να είναι τόσο μικρός όσο ένα γραφείο ή τόσο μεγάλος όσο ένας χώρος αποθήκης).

● Παρακολουθήστε και μετρήστε τη λειτουργική αποδοτικότητα της επιχείρησής σας, προκειμένου να προσαρμόσετε και να βελτιστοποιήσετε τη χρήση των διαθέσιμων πόρων. Ορίστε παραμέτρους απόδοσης που αντικατοπτρίζουν τους στόχους σας για την αποδοτικότητα και προσφέρετε κίνητρα όταν επιτυγχάνονται οι στόχοι αυτοί.

3. Μείωση των οικονομικών δαπανών.

● Εξετάστε τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τους χρηματοοικονομικούς σας λογαριασμούς για σημεία εξοικονόμησης χρημάτων.

● Ενοποιήστε ασφαλιστήρια συμβόλαια ή τραπεζικούς λογαριασμούς, αν είναι δυνατόν.

● Μην αναλαμβάνετε περιττά χρέη. Κάντε μια ενδελεχή ανάλυση κόστους-οφέλους και μελλοντικές προβλέψεις όταν σκέφτεστε να επεκτείνετε την επιχείρησή σας. Εξετάστε το κόστος ευκαιρίας και την επίδραση των πληρωμών χρέους στις ταμειακές ροές. Το υπερβολικό χρέος επηρεάζει τη δυνατότητα δανεισμού στο μέλλον και επίσης δημιουργεί μεγάλο στρες.

4. Εκσυγχρονισμός στρατηγικών μάρκετινγκ

● Παρακολουθείτε συνεχώς τις εξελίξεις για να ανακαλύψετε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για την προώθηση των προϊόντων σας. 

● Διατηρήστε ενημερωμένη τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πελατών σας και εστιάστε στη δική τους ενημέρωση για τα νέα προϊόντα ή την πολιτική της επιχείρησής σας. Μια σύσταση από έναν τρέχοντα πελάτη είναι πολύ πιο πιθανό να οδηγήσει σε πώληση από ό,τι το παραδοσιακό μάρκετινγκ.

● Δικτυωθείτε περισσότερο, διαφημιστείτε λιγότερο. Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να προτιμήσουν μια επιχείρηση με πρόσωπα που αναγνωρίζουν.

● Αυξήστε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μειώστε το παραδοσιακό μάρκετινγκ.

5. Αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου.

● Η βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας μειώνει αποτελεσματικά το κόστος της επιχείρησής σας. 

● Ελαχιστοποιήστε τις περισπάσεις και περιορίστε την πρόσβαση σε σπατάλες χρόνου.

● Ορίστε προθεσμίες για ένα εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση ορισμένων τύπων δραστηριοτήτων ή εργασιών. Προσφέρετε κίνητρα για την εκπλήρωση ή την υπέρβαση αυτών των προθεσμιών.

● Προγραμματίστε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και ενθαρρύνετε τους εργαζόμενους να τηρούν το ημερήσιο ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

● Προγραμματίστε ένα προκαθορισμένο χρονικό πλαίσιο για συναντήσεις. Ξεκαθαρίστε ότι περιμένετε από τους συμμετέχοντες να είναι στην ώρα τους, να τηρούν πιστά την ημερήσια διάταξη και να ολοκληρώνουν την καθορισμένη ώρα.

6. Αξιοποίηση της τεχνολογίας.

● Μειώστε το επιχειρηματικό κόστος λειτουργώντας διαδικτυακά, όποτε είναι δυνατόν.

● Οι διαδικτυακές συναντήσεις συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση των ταξιδιωτικών εξόδων και τα εικονικά γραφεία μπορούν να εξαλείψουν την ανάγκη για φυσικό χώρο. Αν και σίγουρα η προσωπική επαφή είναι απαραίτητη, κρατήστε την για τις περιπτώσεις που είναι πιο επωφελής.

7. Αξιοποίηση του χώρου.

● Αναλύστε την τρέχουσα χρήση του φυσικού σας χώρου. Οι υπερχειλισμένες αποθήκες, οι υπερβολικά πολλές προμήθειες, οι σωροί από αρχεία χαρτιού και η αναποτελεσματική τοποθέτηση επίπλων και εξοπλισμού είναι συνήθεις σπατάλες χώρου.

● Ενοποιήστε ή συγκεντρώστε τις διάφορες λειτουργίες ή τμήματα της επιχείρησής σας. Χρησιμοποιήστε το χώρο για διπλή χρήση. Μια αίθουσα συσκέψεων που λειτουργεί και ως δωμάτιο διαλείμματος ή μια αποθήκη που φιλοξενεί συσκευές αντιγραφής και φαξ, για παράδειγμα. Οι ευκαιρίες θα ποικίλλουν ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής σας.

8. Εστίαση στην ποιότητα.

● Η ποιότητα πουλάει είτε με τη μορφή προϊόντων είτε με τη μορφή υπηρεσιών. Οι ικανοποιημένοι πελάτες αυξάνουν τις πωλήσεις μέσω παραπομπών και επαναλαμβανόμενων αγορών. Η υψηλότερη ποιότητα και η καλή φήμη σας επιτρέπουν να χρεώνετε υψηλότερες τιμές, γεγονός που ισοδυναμεί με υψηλότερα έσοδα και ένα υγιέστερο τελικό αποτέλεσμα.

Είναι χρήσιμο μόλις ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους να επανεξετάσουμε τις επιχειρηματικές μας πρακτικές και να αναλογιστούμε τι  κάνουμε καλά και τι μπορούμε να βελτιώσουμε.

Διάβασε ακόμα:

Οικογενειακές επιχειρήσεις: Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα

Μικρές επιχειρήσεις που άνθισαν το 2021

Οι μεγάλες επιχειρήσεις επενδύουν στα προνόμια των εργαζομένων