Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, πάνω από το ένα τρίτο (35,2%) των επαγγελματιών παραδέχονται ότι πάσχουν από προβλήματα ψυχικής υγείας. Σε συνδυασμό με την αυξημένη ευαισθητοποίηση για το θέμα, αυτό καθιστά πιο σημαντικό από ποτέ να μιλάμε για την ψυχική μας ευεξία.

Υπό αυτό το πρίσμα, συγκεντρώσαμε οκτώ τρόπους με τους οποίους μπορείτε να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία στη δουλειά και να βάλετε την ευημερία σας σε προτεραιότητα.

1. Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά ποτέ μην υποτιμάτε τα οφέλη του να κάνετε ένα βήμα πίσω και να πάρετε μια μεγάλη, βαθιά ανάσα! Μερικές φορές η εργασία μπορεί να γίνει καταστροφική , αλλά υπάρχουν ορισμένες ασκήσεις αναπνοής οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από το στρες και το άγχος. Έτσι, αν βρεθείτε να αισθάνεστε καταβεβλημένοι στη δουλειά, αφιερώστε πέντε λεπτά στον εαυτό σας και πάρτε μια βαθιά ανάσα. Είναι εκπληκτικό πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι αυτή η απλή τεχνική.

2. Πηγαίνετε μια βόλτα

Ανάλογα με τη φύση της εργασίας σας, μπορεί να βρεθείτε να κάθεστε όλη μέρα σε ένα γραφείο. Δυστυχώς, αυτό μπορεί να έχει διάφορες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας. Έτσι, σας προτείνουμε να κάνετε ένα διάλειμμα και να πηγαίνετε μια βόλτα όταν μπορείτε. Αυτό μπορεί να είναι ένας περίπατος πέντε έως δέκα λεπτών κάθε λίγες ώρες ή ένας ωραίος γρήγορος περίπατος στο διάλειμμα σας. Η άσκηση και ο καθαρός αέρας είναι ιδανικά για να νικήσετε το άγχος και να καθαρίσετε το μυαλό σας.

3. Μιλήστε με τον διευθυντή σας

Υπάρχει ακόμα ένα πραγματικό στίγμα γύρω από το να μιλάτε για την ψυχική σας υγεία. Μερικοί άνθρωποι νιώθουν αμηχανία γι’ αυτό ή ότι μπορεί να κριθούν επειδή αισθάνονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Όμως, αν έχετε καλή σχέση με τον διευθυντή σας ή αν αισθάνεστε αρκετά άνετα να του μιλήσετε, μπορεί να φανεί αρκετά χρήσιμο το να μιλήσετε για το τι συμβαίνει. Κανονίστε μια σύντομη συνάντηση για να τους ενημερώσετε για το πώς αισθάνεστε. Είναι πιθανό να θαυμάσουν την ειλικρίνειά σας και να θελήσουν να σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα. Ίσως μπορέσουν να σας προσφέρουν κάποιες συμβουλές ή να βρουν τρόπους να σας βοηθήσουν να κάνετε την εργασιακή σας ζωή ευκολότερη. Οι περισσότεροι εργοδότες προσφέρουν σήμερα υποστήριξη ψυχικής υγείας στους υπαλλήλους τους.

4. Εμπιστευτείτε έναν συνάδελφο

Αν δεν αισθάνεστε αρκετά σίγουροι να μιλήσετε στον προϊστάμενό σας, ίσως έχετε κάποιον στενό συνάδελφο στον οποίο μπορείτε να εμπιστευτείτε ανταυτού. Μπορεί να είναι εξαιρετικά απελευθερωτικό απλώς να μιλήσετε για το πρόβλημά σας. Επιπλέον, μπορεί να είναι σε θέση να σας δώσει κάποιες συμβουλές ή να βρει τρόπους να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Να θυμάστε, ο καθένας έχει τους δικούς του αγώνες. Επιπλέον, αν εκμυστηρευτείτε σε έναν συνάδελφο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε, μπορεί να τον ενθαρρύνετε να μιλήσει και εκείνος για τα συναισθήματά του.

5. Πάρτε ρεπό

Αν ξυπνούσατε με ημικρανία ή γρίπη, λογικά θα παίρνατε ρεπό από τη δουλειά. Ωστόσο, πολλοί εξακολουθούν να αισθάνονται ότι είναι ταμπού ακόμη και να σκεφτείτε να πάρετε ρεπό για να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία. Αν έχετε μια κακή μέρα, πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να κάνετε τον εαυτό σας να νιώσει καλύτερα. Ακόμη και αν αυτό είναι μόνο ένα πρωινό ή ένα απόγευμα. Το να έρχεστε στη δουλειά όταν η ψυχική σας υγεία σας επηρεάζει μπορεί να σας κάνει να νιώθετε χειρότερα. Επιπλέον, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα είστε λιγότερο παραγωγικοί και, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική εξουθένωση.

6. Ζητήστε ευέλικτη εργασία

Αν θεωρείτε ότι τα πρωινά είναι ιδιαίτερα δύσκολα ή θα ήσασταν πιο συγκεντρωμένοι όταν εργάζεστε από το σπίτι, γιατί να μην ζητήσετε από το αφεντικό σας ευέλικτη εργασία. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα ξεκινάτε και θα τελειώνετε νωρίτερα τη δουλειά σας ή ότι θα έχετε τη δυνατότητα να εργάζεστε από το σπίτι όταν χρειάζεται. Σκεφτείτε τι θα λειτουργήσει καλύτερα για εσάς και πότε είστε πιο παραγωγικοί. Εξάλλου, αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εξακολουθείτε να κάνετε το συμβατικό σας ωράριο- αλλά και να φροντίζετε ταυτόχρονα την ψυχική σας ευεξία.

7. Βρείτε καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί επαγγελματίες υποφέρουν από εργασιακό άγχος ή άλλα συναφή προβλήματα ψυχικής υγείας. Η ύπαρξη μιας ισχυρής ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι εξαιρετικά σημαντική για τους επαγγελματίες. Έτσι, αν πιάνετε συχνά τον εαυτό σας να κάνει υπερωρίες, ήρθε η ώρα για μια αλλαγή! Μιλήστε με τον προϊστάμενό σας για τον φόρτο εργασίας σας ή απενεργοποιήστε τα emails ή το τηλέφωνό σας εκτός του συμβατικού σας ωραρίου. Το να απολαμβάνετε τον προσωπικό σας χρόνο είναι ζωτικής σημασίας για να χαλαρώνετε, να φορτίζεστε και να επιστρέφετε στην εργασία σας ανανεωμένοι.

8. Οργανώστε το γραφείο σας

Η οργάνωση του χώρου εργασίας σας μπορεί να σας κάνει πιο παραγωγικούς και να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο ήρεμοι. Αποσυμφορήστε το γραφείο ή τα συρτάρια σας και ίσως προσθέσετε ακόμη και μια φωτογραφία ή ένα φυτό για να το φωτίσετε. Το να έχετε έναν χώρο εργασίας για τον οποίο είστε περήφανοι και ο οποίος σας βοηθά να είστε αποδοτικοί και παραγωγικοί μπορεί να κάνει θαύματα για την ψυχική σας υγεία. Αυτό μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση του άγχους και να σας κάνει να νιώθετε πιο προετοιμασμένοι για την επόμενη ημέρα.