Κατά τη διάρκεια κάθε εργάσιμης ημέρας μπορεί να έρχονται στιγμές ψυχολογικής κούρασης ή πλήξης και φαίνεται ότι η ανάγκη ανανέωσης του εργασιακού μας χώρου συνδέεται με την ανάγκη να ανανεώσουμε τη διάθεσή μας στο εργασιακό μας πλαίσιο. Ακόμα και για εκείνους που τους αρέσει η δουλειά τους, δεν είναι κάθε μέρα ευχάριστη. Είτε το υψηλό στρες στην προσωπική μας ζωή, είτε το να διανύουμε μία ιδιαίτερα ταραχώδη περίοδο στη δουλειά κάνουν κάποιες μέρες να μοιάζουν με πραγματικό αγώνα, ακόμη και αν το επαγγελματικό μας αντικείμενο είναι αυτό που πάντα θέλαμε να κάνουμε. Ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν οχτώ τεκμηριωμένους τρόπους, ώστε να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας στη δουλειά και κατ΄ επέκταση την παραγωγικότητά μας και την ικανοποίηση από την εργασία μας. 

1.Γελάστε!

Πώς; Παρακολουθώντας ένα σύντομο αστείο βίντεο (ή οτιδήποτε άλλο σας κάνει να γελάτε). Ένα σύντομο διάλειμμα για γέλιο είναι ένας εύκολος τρόπος για να ανεβάσετε τη διάθεσή σας χωρίς καν να βγείτε από το γραφείο σας, ενώ το όφελος είναι διπλό, αφού όταν γελάμε εκτός του ότι νιώθουμε υπέροχα γινόμαστε και πιο παραγωγικοί.

2. Κινηθείτε!

Κάντε έναν σύντομο περίπατο. Μια έρευνα του 2016 διαπίστωσε ότι το περπάτημα έχει σημαντικά θετική επίδραση στη διάθεση, ακόμη και αν δεν το περιμένουμε. Την επόμενη φορά που θα χαθείτε μέσα σε ένα σωρό χαρτιά ή θα νιώσετε απελπισία για την καθημερινή μονοτονία της ζωής στο γραφείο, κάντε μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο ή ανεβοκατεβείτε τις σκάλες του κτιρίου που βρίσκεστε. Ακόμα και μετά από ένα σύντομο πεντάλεπτο κίνησης και περπατήματος, μπορείτε να επιστρέψετε στα καθήκοντά σας νιώθοντας ανανεωμένοι και αναζωογονημένοι. 

3. Οργανωθείτε!

Αφιερώστε μόλις 10 λεπτά για να οργανώσετε το χώρο εργασίας σας. Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχει θετική σχέση μεταξύ της ψυχικής ευεξίας και της καθαριότητας στο σπίτι, όπως επίσης μεταξύ της διάθεσής μας στη δουλειά και το εργασιακό μας περιβάλλον.  Αυτό συνεπάγεται ότι ένα ακατάστατο και ανοργάνωτο περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε άγχος, αναβλητικότητα, burn-out και άλλες αρνητικές επιπτώσεις. Αντίθετα, ένας καθαρός, άνετος και τακτοποιημένος χώρος εργασίας αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσής μας, τη διάθεσή μας και τη συνολική παραγωγικότητα. Η τακτοποίηση μπορεί να ξεκινήσει από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας και τα εισερχόμενα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας.

4.Συζητήστε με έναν συνάδελφο που συμπαθείτε ή θαυμάζετε. 

Η ανάπτυξη καλών και θετικών κοινωνικών σχέσεων στο χώρο εργασίας  είναι ένας εύκολος τρόπος να κάνουμε τη δουλειά μας να μοιάζει λιγότερο… με δουλειά. Μία επικοινωνία που και που με άτομα που συμπαθούμε και νιώθουμε όμορφα όταν μιλάμε μαζί τους μας βοηθάει να επιστρέψουμε σε εκείνο το έργο που αναβάλουμε να ολοκληρώσουμε με ανανεωμένη διάθεση και περισσότερο ενθουσιασμό.

5. Ακούστε μουσική!

Μια μελέτη του 2019 από το Νευρολογικό Ινστιτούτο και Νοσοκομείο του Μόντρεαλ διαπίστωσε άμεση σχέση μεταξύ της μουσικής και της απελευθέρωσης ντοπαμίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που προκαλεί ευεξία και συνδέεται με κάθε είδους ευχαρίστηση. Εάν μπορείτε, ακούστε στην εργασία σας το αγαπημένο σας τραγούδι ή εάν οι συνθήκες της δουλειάς σας το επιτρέπουν να εργάζεστε με τη συνοδεία μουσικής.

6.Κάντε διαλείμματα για γεύματα που δίνουν ενέργεια.

Η καλή διατροφή και η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρήσετε τη διάθεσή σας σε σταθερό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας. Γι΄ αυτό φροντίστε να κάνετε διαλείμματα είτε για μεσημεριανό είτε για κάποιο σνακ ώστε να καθαρίσει το μυαλό σας και να τραφεί σωστά το σώμα σας, με ένα ισορροπημένο γεύμα. Για παράδειγμα, το να επιλέξετε φρούτα, ξηρούς καρπούς ή μπάρες δημητριακών με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, συμβάλλει στο να αποκτήσετε ενέργεια χωρίς να επιβαρύνετε τη σωματική της υγεία.

7.Βρείτε νόημα στη δουλειά σας.

Μόλις πάνω από το ένα τρίτο των ανθρώπων αναφέρουν ότι αισθάνονται πραγματικά αφοσιωμένοι στην εργασία τους, ενώ φαίνεται ότι η δέσμευση και η αφοσίωση στον χώρο εργασίας μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο προγνωστικό παράγοντα της καθημερινής μας ευτυχίας. Μπορείτε να ρωτήσετε τον εαυτό σας: “Τι είναι αυτό που μπορώ να κάνω σήμερα και θα έχει νόημα, ή θα είναι χρήσιμο για μένα ή/και για τους άλλους;”.  

8. Ξεκινήστε να ψάχνετε για μια νέα δουλειά.

Ακόμα και μόνο αυτό το βήμα, δηλαδή το να αρχίσετε να κοιτάτε γύρω σας και να αναλαμβάνετε δράση αντί να παραπονιέστε  για μία αρνητική κατάσταση που επικρατεί στη δουλειά,  μπορεί να αυξήσει την ευτυχία σας και να σας βοηθήσει να ανακτήσετε την αίσθηση του σκοπού. Όπως και να έχει, δεν βλάπτει να εξερευνήσετε και να δείτε τι άλλες ευκαιρίες υπάρχουν εκεί έξω. Ένας μέσος άνθρωπος ξοδεύει περίπου 90.000 ώρες της ζωής του στην εργασία του, γι ‘αυτό αυτές οι ώρες αξίζει να έχουν ποιότητα.

Διάβασε ακόμα:

Οικονομία των υπηρεσιών

Η θεωρία της αμοιβαίας ανταμοιβής

5 τρόποι που η αποταμίευση μπορεί να ενισχύσει την ψυχική υγεία