Η κρίση στα μέσα της καριέρας

Η κρίση στα μέσα της καριέρας συνήθως συμβαδίζει με την κρίση μέσης ηλικίας και παρατηρείται όταν οι εργαζόμενοι επαγγελματίες είτε δεν έχουν πετύχει πολλά είτε δεν βρίσκουν σκοπό ή ικανοποίηση σε αυτό που κάνουν. Επιπλέον, μια κρίση στα μέσα της καριέρας μπορεί να πλήξει και εκείνους που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις υψηλότερες φιλοδοξίες τους και αισθάνονται ματαιωμένοι για διάφορους λόγους όπως είναι οι

Διαβάστε Περισσότερα

Το σύνδρομο κατάθλιψης μετά τις διακοπές

Ανεξάρτητα από το είδος των διακοπών που επιλέγει να κάνει κάποιος, το να επανέλθει στην καθημερινότητά του, μπορεί να αποτελέσει μία πρόκληση. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να υπάρξουν ενδείξεις εμφάνισης του «post-vacation syndrome» ή «post-vacation blues» ή «post-vacation depression», δηλαδή του συνδρόμου κατάθλιψης μετά από τις διακοπές.   Το σύνδρομο κατάθλιψης μετά τις διακοπές είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από πεσμένη διάθεση ή αυξημένο στρες και εμφανίζεται έπειτα από

Διαβάστε Περισσότερα

Η αμφισβήτηση της καριέρας

Οι παραδοσιακές καριέρες, καλωσορίζουν πλέον νέα και λιγότερο συνηθισμένα μοντέλα στις τάξεις τους. Οι καριέρες που κρατούσαν 40 χρόνια μέχρι την συνταξιοδότηση πλέον αφορούν πολύ λίγους. Στη σημερινή εποχή παρατηρείται ολοένα και συχνότερα το φαινόμενο του “job hopping” η αλλαγή δηλαδή της εργασίας ανά μικρά χρονικά διαστήματα. Σε κάποιες εταιρίες το “job hopping” θεωρείται μάλιστα προσόν στο βιογραφικό κάποιου γιατί δηλώνει ότι ο εργαζόμενος δεν εφησυχάζει και

Διαβάστε Περισσότερα

Το φαινόμενο της απλής έκθεσης

Το φαινόμενο της απλής έκθεσης (Mere Exposure Effect), γνωστό και ως αρχή της εξοικείωσης, περιγράφει την τάση των ανθρώπων να δείχνουν την προτίμησή τους σε πράγματα και ερεθίσματα (π.χ. ονόματα, ήχους, εικόνες) απλώς και μόνο επειδή είναι εξοικειωμένοι με αυτά. Ξεκίνησε να μελετάται εκτενώς κατά τη δεκαετία του ‘60 από τον Αμερικανό κοινωνικό ψυχολόγο Robert Zajonc, ο οποίος ήθελε να μελετήσει αν όντως όταν οι άνθρωποι εκτίθενται τακτικά σε κάτι, καταλήγουν να τους αρέσει. Υποστήριξε μάλιστα ότι συχνά οι άνθρωποι δεν χρειάζονται ένα θετικό αποτέλεσμα

Διαβάστε Περισσότερα

Επιστροφή στην εργασία χωρίς άγχος μετά από διακοπές

Οι διακοπές αποτελούν σημαντικό μέρος της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Παρόλα αυτά, παρατηρείται κάποιες φορές να νιώθουμε ενοχές κατά την άδειά μας ή να αισθανόμαστε άγχος αναλογιζόμενοι τον φόρτο εργασίας μας. Είναι πάντα βοηθητικό να έχουμε κάποιους τρόπους ώστε να αποφύγουμε το άγχος κατά την επιστροφή μας από τις διακοπές. Ακολουθούν ορισμένες αποτελεσματικές συμβουλές για να επιστρέψετε στη δουλειά με επαναφορτισμένες

Διαβάστε Περισσότερα

Βασικές αρχές της ψυχολογίας της τιμολόγησης κατά την περίοδο των εκπτώσεων

Οι ερευνητές του νευρομάρκετινγκ μελετούν το φαινόμενο των εκπτώσεων εδώ και δεκαετίες, για να καταλάβουν τις υποσυνείδητες διαδικασίες λήψης αποφάσεων που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές, όταν αποφασίζουν να αγοράσουν ένα προϊόν. Οι ερευνητές έχουν αποκαλύψει συγκεκριμένα ψυχολογικά κίνητρα που προσελκύουν τους αγοραστές σε ορισμένους τύπους προωθητικών ενεργειών και τους ενθαρρύνουν να αγοράσουν, γιατί στην πραγματικότητα, όταν οι καταναλωτές βρίσκουν μια καλή προσφορά, αλλάζει ο τρόπος που

Διαβάστε Περισσότερα

Η εύνοια που απολαμβάνουν τα ελκυστικά άτομα στον  χώρο εργασίας

Ακόμη και στον ανεπτυγμένο και φιλελεύθερο κόσμο, υπάρχουν πολλές προκαταλήψεις στον εργασιακό χώρο, οι οποίες ευθύνονται για το μη αξιοκρατικό ή άδικο πλεονέκτημα που έχουν ορισμένες ομάδες έναντι άλλων, ανεξάρτητα από το πραγματικό ταλέντο ή τις δυνατότητές τους: σεξισμός, ρατσισμός και ηλικιακή προκατάληψη, αποτελούν ένα μικρό δείγμα. Ωστόσο, μία από τις πιο διαδεδομένες και εξέχουσες προκαταλήψεις δεν

Διαβάστε Περισσότερα

Δύσκολες συζητήσεις στην εργασία: το μνημονικό STATE

Οι K. Patterson και συνεργάτες στο ομώνυμο βιβλίο τους “Κρίσιμες συζητήσεις” περιγράφουν με το ξενόγλωσσο μνημονικό “STATE” μια μέθοδο για να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις συγκρούσεις και να συζητάμε δύσκολα ζητήματα. Το μνημονικό μας υπενθυμίζει τα βήματα για μπορέσουμε να εμπλακούμε σε μία γόνιμη συζήτηση με ένα άλλο άτομο, κάποιον ανώτερο, συνάδελφο ή μέλη της ομάδας μας στο πλαίσιο της συνεργασίας μας μαζί τους.  Φυσικά υπάρχουν κάποιες

Διαβάστε Περισσότερα

To κίνητρο του φόβου

 Τι θα απαντούσατε αν σας ρωτούσε  κάποιος “Τι θα έκανες αν δεν φοβόσουν;”   Ο φόβος είναι ένα ισχυρό και πρωτόγονο ανθρώπινο συναίσθημα, μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας. Μας προειδοποιεί για την παρουσία κινδύνου ή απειλής (είτε ο κίνδυνος είναι πραγματικός είτε ψυχολογικός). Σε εξελικτικό επίπεδο ο φόβος έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς παλιότερα, που η ζωή ήταν επικεντρωμένη στην επιβίωση,

Διαβάστε Περισσότερα

Το φαινόμενο της αυτοεκπληρούμενης προφητείας στις επιχειρήσεις

Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας οι αρνητικές προσδοκίες κάποιου για μια κατάσταση ή ένα άλλο πρόσωπο οδηγούν στην εκπλήρωση αυτών των προσδοκιών. Έτσι, η προσδοκία μετατρέπεται σε αιτία, ώστε αυτό που αναμενόταν να επαληθευτεί επειδή ακριβώς αναμενόταν. Η διαδικασία περιλαμβάνει τρία βήματα:  • Στο πρώτο βήμα το άτομο διαμορφώνει μία προσδοκία για μία κατάσταση ή για ένα άλλο άτομο ή για ένα

Διαβάστε Περισσότερα