Η κοινωνική δικτύωση είναι ένα μεγάλο μέρος του διαδραστικού μάρκετινγκ.

Διαδραστικό Marketing

Το διαδραστικό μάρκετινγκ είναι ένα είδος διαφήμισης που περιλαμβάνει διάφορους τύπους στρατηγικών πωλήσεων μέσω του Διαδικτύου, όπως τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, τις ιστοσελίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Φαίνεται ότι το διαδραστικό online marketing συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, καθώς είναι οικονομικό και ταυτόχρονα αποδοτικό.

Ουσιαστικά οι αγοραστές προσδιορίζουν τη φύση και την εφαρμογή των προϊόντων που επιθυμούν να αγοράσουν ενώ οι πωλητές προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτά τα αιτήματα σχεδόν αμέσως ή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. 

Η διαδραστικότητα έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο σε προϋπολογισμούς μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια, με τη μορφή του διαφημιστικού ταχυδρομείου, τους καταλόγους του λιανικού εμπορίου, τις τηλεπωλήσεις και την μετάδοση διαφημίσεων στα social media. Επιπλέον, η διαδραστικότητα  φαίνεται να «τοποθετεί» ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο στην χρηματιστηριακή αγορά χωρίς να χαθούν οι οικονομίες κλίμακος του μαζικού marketing. 

Αρκετά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του διαδραστικού marketing στα ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης. 

Σε αντιδιαστολή με τις διαφημίσεις στην παραδοσιακή τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, οι διαδραστικές τεχνικές marketing δίνουν στο κοινό την ευκαιρία να κάνουν μια αγορά on-the-spot. Μέσω της τεχνικής της «μετατροπής των πωλήσεων», μια επιτυχημένη διαδραστική στρατηγική μετατρέπει τους καταναλωτές από αναγνώστες σε αγοραστές. Για παράδειγμα οι σύνηθεις φράσεις όπως “Αγοράστε τώρα”, “Προσθήκη στο καλάθι” ή “Ζητήστε προσφορά”,  εμπνέουν τους δυνητικούς πελάτες ώστε να προβούν σε άμεση  αγορά, σε αντίθεση με την τακτική της διαφήμισης που αναφέρει απλά τα οφέλη του κάθε προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Επίσης, οι ποικίλες διαδραστικές τεχνικές marketing επιτρέπουν στους πωλητές να συνδιαλέγονται με το κοινό τους και να παρέχουν διασκεδαστικές ή ενδιαφέρουσες εμπειρίες αγορών ώστε να μαθαίνουν περισσότερα για τους καταναλωτές και τους στόχους τους. Για παράδειγμα, ένα εξατομικευμένο προϊόν περιποίησης (π.χ. κρέμα σώματος) επιτρέπει στον αγοραστή να τροποποιήσει το άρωμα, την υφή  και τα χαρακτηριστικά του, ανάλογα με τις ανάγκες της δικής του επιδερμίδας. Επιπλέον, το πλεονέκτημα της αυτόματης ηλεκτρονικής αποθήκευσης των προσωπικών στοιχείων του πελάτη συνυπολογίζει και γνωστοποιεί και τα ταχυδρομικά τέλη που αντιστοιχούν σε κάθε περίπτωση.

 Τέλος. οι κοινές τεχνικές του διαδραστικού μάρκετινγκ, όπως οι ηλεκτρονικοί έμποροι και τα online καταστήματα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα γενικά έξοδα, όπως το ενοίκιο, τη μισθοδοσία των υπαλλήλων, τις εκτυπώσεις των εγγράφων, κ.α. Επίσης, μειώνεται το κόστος για αποθήκες, εκθεσιακούς χώρους, αντιπροσώπους πωλήσεων και ταμίες, επειδή οι συναλλαγές γίνονται online. 

Η κοινωνική δικτύωση είναι ένα μεγάλο μέρος του διαδραστικού μάρκετινγκ. Η δημιουργία προφίλ κοινωνικής δικτύωσης ειδικά για τις επιχειρήσεις είναι ένας ιδανικός τρόπος να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές και να διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με προσιτό τρόπο. Επίσης, τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης και επιτρέπουν στους πωλητές να προσδιορίζουν τις αγορές-στόχους, τις απαιτήσεις των καταναλωτών και να παρέχουν ή να προσαρμόζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους κατάλληλα. Πιο συγκεκριμένα, με την ανάρτηση των διαφημίσεων και των προσφορών στο προφίλ και με την ανάγνωση των σχολίων που πραγματοποιούνται από το κοινό, μπορεί κανείς να ανακαλύψει τι σκέφτονται οι καταναλωτές σχετικά με τα προσφερόμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Ακόμη και χωρίς άμεση ενημέρωση, μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων.

Επιχειρηματικότητα