Οι διακοπές αποτελούν σημαντικό μέρος της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Παρόλα αυτά, παρατηρείται κάποιες φορές να νιώθουμε ενοχές κατά την άδειά μας ή να αισθανόμαστε άγχος αναλογιζόμενοι τον φόρτο εργασίας μας. Είναι πάντα βοηθητικό να έχουμε κάποιους τρόπους ώστε να αποφύγουμε το άγχος κατά την επιστροφή μας από τις διακοπές. Ακολουθούν ορισμένες αποτελεσματικές συμβουλές για να επιστρέψετε στη δουλειά με επαναφορτισμένες μπαταρίες:

• Ετοιμάστε έναν κατάλογο με τα πράγματα που πρέπει να κάνετε πριν φύγετε για τις διακοπές σας. Είναι σημαντικό να ιεραρχήσετε τις εργασίες σας και να φτιάξετε μια λίστα με τις δουλειές που πρέπει να κάνετε. Φυσικά δεν συμπεριλαμβάνουμε στη λίστα αυτή εκατοντάδες εργασίες, καθώς αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τα επίπεδα άγχους και να γεμίσει την αποχώρηση για διακοπές με ενοχές! Επιλέξτε τις πιο σημαντικές, τσεκάρετε τα κουτάκια πριν φύγετε και ετοιμαστείτε να δραπετεύσετε.

• Εξασφαλίστε για την πρώτη μέρα επιστροφής στον χώρο εργασίας σας, χρόνο για επαναπρογραμματισμό και εκτίμηση της τρέχουσας κατάστασης. Αυτό βοηθά ώστε να έχετε μια γενική εικόνα του τι συνέβη κατά την απουσία σας, να οργανώσετε ένα σχέδιο δράσης και να ιεραρχήσετε τις εργασίες σας. Η επιστροφή στη δουλειά με μια μέρα γεμάτη συσκέψεις μπορεί να εμποδίσει την αποπεράτωση των εργασιών που συσσωρεύτηκαν όσο λείπατε. 

• Οργανώστε «έξυπνα» το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο. Η οργάνωση των e-mails κατηγοριοποιώντας και χωρίζοντάς τα ανάλογα με τις εργασίες και τις προτεραιότητές σας, θα σας δώσει μια καλύτερη εικόνα των εισερχομένων μηνυμάτων σας, χωρίς να πνιγείτε στους αριθμούς. Φαίνεται ότι ένας υπέρογκος αριθμός αδιάβαστων e-mails επιφέρει πρόσθετο άγχος στον εργαζόμενο που απουσίαζε. Το ευχάριστο είναι ότι πολλά από αυτά μπορεί να είναι απλά διαφημίσεις ή ανεπιθύμητα μηνύματα. 

• Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων επηρεάζει θετικά τον χώρο εργασίας, επηρεάζοντας τους εργαζόμενους, τους διευθυντές και το περιβάλλον της εταιρείας. Μία συζήτηση με τους συναδέλφους μπορεί να κάνει την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές πιο υποφερτή. Γι’ αυτό, παρόλο που ο φόρτος εργασίας μπορεί να είναι μεγάλος, ένας εξαιρετικός τρόπος για να φορτίσετε τις μπαταρίες σας και να βοηθήσετε τον εαυτό σας να προσαρμοστεί, είναι ένα διάλειμμα για καφέ με τους συναδέλφους σας. Η συζήτηση για τις διακοπές ή  μία αστεία ιστορία βοηθά στη μείωση των επιπέδων άγχους σας.

• Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η δυνατότητα της ανάθεσης κάποιων  καθηκόντων σας και της συνέχισης των έργων όσο λείπετε, σε κάποιον συνάδελφο. Αυτό βοηθάει ώστε μετά την επιστροφή σας να μην χρειάζεται να παρατείνετε τις ώρες εργασίας σας για τη διεκπεραίωση των ανειλημμένων υποχρεώσεων. Επιπροσθέτως, οποιαδήποτε παράταση του ωραρίου εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετο άγχος και πιθανότατα θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητά σας μακροπρόθεσμα, ακόμη και αν έχετε την αίσθηση ότι κάνετε περισσότερα βραχυπρόθεσμα.

Κλείνοντας, κάθε πιθανό αίσθημα ενοχής μας για τη λήψη άδειας πρέπει να εξαλειφθεί, καθώς μία ποιοτική ανάπαυλα μας κάνει εν τέλει πιο παραγωγικούς, ενώ είναι σημαντικό να αποφύγουμε την υπερκόπωση όταν επιστρέψουμε, για να διατηρήσουμε τη θετική ενέργεια που συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια των διακοπών μας όσο το δυνατόν περισσότερο.

Διάβασε ακόμα:

Βασικές αρχές της ψυχολογίας της τιμολόγησης κατά την περίοδο των εκπτώσεων

Η εύνοια που απολαμβάνουν τα ελκυστικά άτομα στον  χώρο εργασίας

Δύσκολες συζητήσεις στην εργασία: το μνημονικό STATE