Η γρήγορη ή η απότομη άνοδος μοιάζει να είναι δελεαστική αλλά μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο λάθος κατά την ίδρυση μιας επιχείρησης. Παρακάτω ακολουθούν κάποιοι λόγοι για τους οποίους αξίζει να είστε υπομονετικοί και προσεκτικοί όσον αφορά τη διάθεση κεφαλαίου σας.

Πρώτα απ’ όλα ο βασικός λόγος είναι να μπορείτε να θέτετε εσείς τους όρους και όχι ο επενδυτής. Κι αυτό γιατί ο κάθε επενδυτής έχει ένα πράγμα στο μυαλό του, ένα στόχο, το να επιστρέψουν τα χρήματα που επένδυσε στη επιχείρησή του και να έχει κέρδος. Αν λοιπόν ανοιχτείτε από νωρίς στον επενδυτή και του επιτρέψετε να επενδύσει υπέρογκα ποσά, χωρίς να έχετε διασφαλιστεί πρώτα εσείς, τότε ο κίνδυνος είναι σημαντικά υψηλότερος. Και ο κίνδυνος αυτός, είναι το να θέσει τους δικούς του όρους! Το πιο σημαντικό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι χρειάζεστε τον επενδυτή περισσότερο από ότι σας χρειάζεται. Γι’ αυτό και θα πρέπει να είστε προσεκτικοί ώστε οι όροι που θα τεθούν εκ μέρους του να μην είναι επιθετικά υπέρ του επενδυτή.

Επιπλέον, σε περίπτωση κάποιας απρόσμενης αποτυχίας, αν δεν επενδύσετε πολύ υψηλό κεφάλαιο, θα σας κοστίσει λιγότερο. Με άλλα λόγια, οι πιθανότητες να αποτύχουν οι νέες επιχειρήσεις σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία ερευνών, είναι αρκετά μεγάλες. Αυτό θα πρέπει να το λάβετε υπόψη σας, γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο να χάσετε τα χρήματα που επενδύσατε και στην περίπτωση που έχει επενδύσει κάποιος τρίτος, η αποτυχία έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις. Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι οι περισσότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν νωρίς, επειδή δεν είναι σε θέση να κερδίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Άρα, η καλύτερη κίνηση είναι να αυξήσετε τις επενδύσεις εφόσον σταδιακά παρουσιάζεται άνοδος και επιτυχία. 

Ο χρόνος είναι χρήμα λένε και η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι αποτελεί το πιο πολύτιμο πλεονέκτημά σας ως επιχειρηματίας. Το τελευταίο πράγμα που θα θέλατε να κάνετε είναι να περάσετε μήνες σπαταλώντας χρόνο και ψάχνοντας για χρήματα. Αντ’ αυτού, μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτό το χρονικό διάστημα παραγωγικά, φροντίζοντας για την οικοδόμηση του προϊόντος σας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον κάποιας ομάδας καταναλωτών, μελετώντας κανόνες marketing, εφαρμόζοντας τακτικές ανάπτυξης, κάνοντας τα προϊόντα σας γνωστά στο ευρύ κοινό και ενδυναμώνοντας το σήμα της εταιρείας σας. Η άντληση κεφαλαίου είναι καλό και προσοδοφόρο να γίνεται σε ένα μεταγενέστερο επίπεδο, ώστε να μην σπαταλάτε πολύτιμο χρόνο. Τέλος, μέρος της δουλειάς σας ως ιδρυτής μιας εταιρείας είναι στην πρώιμη φάση της εκκίνησης να καταπολεμήσετε τον πειρασμό του να σηκώσετε πολύ γρήγορα και πάρα πολλά. Η αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων πηγών, σε οποιαδήποτε μορφή υπάρχει (γνώσεις, εμπειρίες, εξοπλισμός, προσωπικό) είναι η ορθότερη τεχνική ανάπτυξης με σκοπό τη σταδιακή επέκταση σε κάθε επίπεδο, άρα και στο οικονομικό. Η αρχαία ρήση «παν μέτρο άριστον» είναι ένας κανόνας που θα πρέπει να βρίσκεται στην άκρη του μυαλού σας όποτε έρχεται η στιγμή να πάρετε μία σημαντική απόφαση.