
Η αίσθηση της όσφρησης και η σχέση της με τις πωλήσεις
Η αίσθηση της όσφρησης είναι από τις ισχυρότερες αισθήσεις του ανθρώπου και κυριαρχεί μέχρι την ηλικία των 10 ετών οπότε και παραχωρεί τη θέση της στην όραση. Είναι τόσο οικουμενική όσο και προσωπική και έχει τη δύναμη να συνδέει τους ανθρώπους ανεξαρτήτως των τοπικών ή πολιτισμικών διαφορών. Από επιστημονικής άποψης, τα οσφρητικά ερεθίσματα, οι μυρωδιές παρακάμπτουν το τμήμα του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τις υπόλοιπες άλλες αισθητηριακές πληροφορίες και πηγαίνουν κατευθείαν στο κέντρο όσφρησης του εγκεφάλου. Γνωστό ως οσφρητικός βολβός, συνδέεται άμεσα με τα μέρη του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για το συναίσθημα, το ένστικτο επιβίωσης και τη μνήμη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η όσφρηση είναι τόσο ισχυρή, δίνοντας μας την ικανότητα να ανακαλούμε συγκεκριμένες αναμνήσεις, ειδικά σε σχέση με τον τόπο.
Όταν αναπολούμε τις πρόσφατες διακοπές σας, θυμόμαστε παράλληλα μια συγκεκριμένη μυρωδιά που συνδέεται με το ταξίδι όπως την αλμυρή μυρωδιά της αύρας που έρχεται από τη θάλασσα, ή τις θεϊκές μυρωδιές του αγαπημένου μας τοπικού πιάτου.
Η όσφρηση συνδέεται άρρηκτα με τον συναισθηματικό μας κόσμο, ανασύροντας συναισθήματα γαλήνης, χαράς ή επιθυμίας. Το επιστημονικό αυτό εύρημα αποτελεί οδηγό για πολλούς επαγγελματίες οι οποίοι επενδύουν σε συγκεκριμένα αρώματα για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Οι κατασκευαστές αρωμάτων δημιουργούν διαφορετικά αρώματα για άνδρες και γυναίκες. Οι μεσίτες συμβουλεύουν τους ιδιοκτήτες που θέλουν να πουλήσουν το σπίτι τους να ψήνουν ένα φρέσκο δίσκο με μπισκότα όταν υποδέχονται τον υποψήφιο πελάτη για να δημιουργήσουν ένα φιλόξενο άρωμα. Σε ένα spa τα αιθέρια έλαια και τα αρωματικά κεριά επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητά μας να χαλαρώνουμε.
Παρόλο που μπορεί να υπάρχουν κάποιες αγαπημένες μυρωδιές, κοινές σε όλους (όπως η μυρωδιά του φρεσκοπλυμένου ρούχου ή η μυρωδιά φρέσκου ψωμιού στο φούρνο), οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μερικές μοναδικές μυρωδιές στις οποίες προσκολλώνται επειδή τους θυμίζουν το σπίτι, την παιδική τους ηλικία ή τους αγαπημένους τους. Συχνά παρατηρούμε στα βενζινάδικα ενισχυτικά αρώματα φρέσκου καφέ. Οι έρευνες στον τομέα του μάρκετινγκ έδειξαν ότι μία τέτοια απλή προσθήκη μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 300%. Αλλά πλέον υπάρχουν και προϊόντα που στοχεύουν εξατομικευμένα στους πελάτες ανάλογα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Για παράδειγμα, μια ιαπωνική εταιρεία ανέπτυξε ένα αποσμητικό χώρου που έχει σκοπό να μιμηθεί τη μυρωδιά της γάτας. Για πολλούς ανθρώπους, το αγκάλιασμα με τις γάτες τους είναι μια καθησυχαστική δραστηριότητα και ένας τρόπος να συνδεθούν με τα αγαπημένα τους ζώα. Αυτό το σπρέι δωματίου προορίζεται για να αναβιώσει την ίδια αίσθηση, ανασύροντας την ανάμνησή της.
Ολοένα και συχνότερα οι έμποροι λιανικής πώλησης αρχίζουν να εκμεταλλεύονται τη δύναμη της όσφρησης για την οικοδόμηση της πίστης της μάρκας, τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και την αύξηση των πωλήσεων.
Διάβασε ακόμα:
Η παγκόσμια οικονομία και οι διεθνείς αγορές σε συνθήκες αβεβαιότητας
Πώς να διατηρήσετε τον αυτοέλεγχό σας σε μία σύγκρουση στον εργασιακό χώρο