Το 2021 η πορεία των μικρών επιχειρήσεων γνώρισε μια ραγδαία μεταμόρφωση, η οποία τροφοδοτήθηκε από την πανδημία της CΟVID-19. Αντιμέτωποι με ελλείψεις χρηματοδότησης, εφοδιαστικής αλυσίδας και προσωπικού, κάποιοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων επέδειξαν ανθεκτικότητα και αντιμετώπισαν τις πολλές προκλήσεις που τους παρουσιάστηκαν, επιδεικνύοντας μεγαλύτερη αποφασιστικότητα από ποτέ άλλοτε. 

Η χρονιά που πέρασε ήταν μία από τις πιο δύσκολες για τις μικρές επιχειρήσεις, αλλά παράλληλα αναδείχθηκαν ευκαιρίες ακριβώς λόγω της πανδημίας. 

Συγκεκριμένα η πανδημία γέννησε περισσότερες από 4 εκατομμύρια νέες επιχειρήσεις. Οι νέες επιχειρήσεις είναι κυρίως ψηφιακές και πολλές από αυτές δεν έχουν απαιτήσεις σε επίπεδο φυσικού χώρου ή εξοπλισμού. Το εβδομήντα τοις εκατό των επιτυχών επιχειρήσεων γεννήθηκε μέσα από την τεχνολογία ή ήταν εστιασμένη στην τεχνολογία. 

Συντονιστής διαδικτυακών εκδηλώσεων 

Η τηλε-εργασία και τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό δημιούργησαν νέα δεδομένα στον χώρο των εταιρικών εκδηλώσεων ή των εξειδικευμένων συνεδρίων. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για εταιρείες που μπορούν να διευκολύνουν δραστηριότητες ομαδικής διαδικτυακής σύνδεσης που συμπεριλαμβάνουν όλο το εργατικό δυναμικό. Πλέον  οργανώνονται ακόμα και κοινωνικές εκδηλώσεις όπως γάμοι, βαφτίσεις ή πάρτυ γενεθλίων, με καλεσμένους είτε διά ζώσης είτε συμμετέχοντες διαδικτυακά, γεγονός που απαιτεί εξειδικευμένη οργάνωση και δημιουργεί νέες παραμέτρους στον επιχειρηματικό τομέα.  

Υπηρεσίες Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων γνωρίζουν ότι η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντική, αλλά δεν έχουν το χρόνο ή το εύρος ζώνης για να μάθουν οι ίδιοι γι’ αυτά. Οι εταιρείες διαχείρισης κοινωνικών μέσων οι οποίες εστιάζουν στη διαχείριση λογαριασμών, στην ενίσχυση των πωλήσεων και στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης έχουν αυξήσει σημαντικά το πελατολόγιό τους.

Μαγειρική

Οι άνθρωποι λατρεύουν να τρώνε και να πίνουν και αναζητούν πάντα μοναδικά τρόφιμα και κοκτέιλ για να δοκιμάσουν. Την εποχή της πανδημίας οι διαδικτυακές επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον τομέα της μαγειρικής έχουν πολλαπλασιαστεί. Από video με συνταγές έως διαδικτυακά μαθήματα μαγειρικής μέσω Zoom, πάμπολλες μικρές επιχειρήσεις έχουν κάνει το ξεκίνημά τους εν μέσω πανδημίας, ευνοούμενες από τα μέτρα που έχουν πλήξει τον τομέα της εστίασης. 

Διαδικτυακή μεταπώληση

Το 2021, οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν κατά 44%, μια τάση που θα συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Η διαδικτυακή μεταπώληση επωφελούμενη από την επικράτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, βοηθά τους καταναλωτές να κερδίσουν μετρητά για τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αντικείμενα που δεν χρειάζονται πλέον. 

Επιχειρήσεις συμβούλων

Οι επιχειρήσεις συμβούλων ανθίζουν  σχεδόν κάθε τομέα επιχειρηματικής εξειδίκευσης. Η καθοδήγηση επιχειρήσεων στο νέο εργασιακό περιβάλλον περιλαμβάνει εκτός από τις νέες τεχνολογίες και την πολιτική τηλε-εργασίας, εξατομικευμένη στρατηγική και ιδέες για τη βελτίωση της παραγωγής και αύξησης των εσόδων.

Πρακτορείο ψηφιακού μάρκετινγκ

Οι επιχειρήσεις αναζητούν διαρκώς οργανισμούς που μπορούν να τις βοηθήσουν να  ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους στο διαδίκτυο, ειδικά από τη στιγμή που οι καταναλωτές περνούν περισσότερο χρόνο από ποτέ στις συσκευές τους. Το πρακτορείο ψηφιακού μάρκετινγκ προσφέρει στρατηγική περιεχομένου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπηρεσίες SEO, πληρωμένη και στοχευμένη διαφήμιση, αναλύσεις, σχεδιασμό ιστοσελίδων, συμβουλευτικές υπηρεσίες και πολλά άλλα.

Γραφιστική

Οι περισσότερες εταιρείες θέλουν να ξεχωρίζουν με τα γραφικά τους, είτε πρόκειται για το λογότυπό τους, είτε για τα γραφικά εκδηλώσεων είτε για το υλικό μάρκετινγκ. Δεδομένου ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει αναπόσπαστο στοιχείο του σύγχρονου μάρκετινγκ, οι εταιρίες χρειάζονται επίσης συνεχώς νέα και εντυπωσιακά γραφικά στις ροές τους για να συνεχίσουν να παραμένουν επίκαιρες στον σημερινό ψηφιακό κόσμο.

Προγραμματισμός εφαρμογών

Οι προγραμματιστές εφαρμογών μπόρεσαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στο ψηφιακό τοπίο, δημιουργώντας εφαρμογές που θα τις βοηθήσουν να προσεγγίσουν και να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Η αγορά για αυτές τις εφαρμογές πωλήσεων και παροχής υπηρεσιών κατά παραγγελία εξακολουθεί να αυξάνεται: Σχεδόν το 90% των Αμερικανών περνούν τον “χρόνο οθόνης” της κινητής συσκευής τους μέσα από εφαρμογές και τα έσοδα από εφαρμογές για κινητά αναμένεται να ξεπεράσουν τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022.

Υπηρεσίες παράδοσης/courrier

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι καταναλωτές συνήθισαν την ευκολία της παράδοσης προϊόντων απευθείας στην πόρτα τους, οπότε η ζήτηση για υπηρεσίες παράδοσης παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Οι υπηρεσίες αυτές καλύπτουν κυρίως γεύματα, είδη supermarket και φαρμακευτικά προϊόντα, αλλά υπάρχει αγορά για υπηρεσίες που παραδίδουν διάφορα αγαθά.

Προγράμματα ευεξίας

Για περισσότερο από ένα χρόνο, ο κορονωϊός έκανε τους ανθρώπους να εργάζονται στο σπίτι και να μένουν μέσα στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας. Αυτό σε συνδυασμό με το άγχος που απορρέει από μια πανδημία οδήγησε σε απώλεια της ρουτίνας, με τους ανθρώπους να μην γυμνάζονται πλέον, να πίνουν περισσότερο αλκοόλ και γενικά να φροντίζουν λιγότερο τον εαυτό τους. Τα ιστολόγια και τα άρθρα που ασχολούνται με την ευεξία, τη σωματική και ψυχική υγεία έχουν υπερδεκαπλασιαστεί και στοχεύουν στην αυτοβελτίωση και στην επαναφορά στην κανονικότητα. Επιπλέον η παροχή υπηρεσιών ψυχολόγων διαδικτυακά έχει καθιερωθεί ως ισότιμη της διά ζώσης. 

Εμπορικές υπηρεσίες καθαρισμού

Από την αρχή της πανδημίας του κορονωϊού, οι επαγγελματικές υπηρεσίες καθαρισμού είχαν μεγαλύτερη ζήτηση από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Στην πραγματικότητα, η αγορά υπηρεσιών βιομηχανικού καθαρισμού αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά μέχρι το 2025 λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της COVID-19. Τα κτίρια γραφείων, οι ιατρικές εγκαταστάσεις και οι επιχειρήσεις που απευθύνονται στο κοινό σε όλη τη χώρα βασίζονται στις επαγγελματικές υπηρεσίες καθαρισμού για τη συνεχή απολύμανση των χώρων τους.

Aνακαινίσεις

Οι ανακαινίσεις είναι ένας άλλος κλάδος που αυξήθηκε σημαντικά λόγω της πανδημίας. Κατά τη διάρκεια των μέτρων για παραμονή στο σπίτι το 2020, οι άνθρωποι άρχισαν να αναλαμβάνουν έργα βελτίωσης σπιτιού, όπως η κατασκευή μιας προσθήκης, η ανακαίνιση ενός εφεδρικού δωματίου για χώρο γραφείου ή ακόμη και η κατασκευή play room για τα παιδιά. 

Λογιστικές υπηρεσίες

Πολλές επιχειρήσεις και ιδιώτες αντιμετώπισαν δυσκολίες εξαιτίας της πανδημίας του κορονωϊού και των συνεχών αλλαγών στις κυβερνητικές αποφάσεις. Πλέον, κανείς επιχειρηματίας ακόμα κι αν διαθέτει μία μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να είναι συνεπής ως προς την εφορία και τον ασφαλιστικό του φορέα, χωρίς τη βοήθεια ενός λογιστή. 

Διαδικτυακό φροντιστήριο

Αν και τα περισσότερα σχολεία έχουν επιστρέψει στη δια ζώσης μάθηση, η ζήτηση για διαδικτυακή διδασκαλία παραμένει υψηλή. Οι μαθητές φαίνεται να έχουν συνηθίσει τη διαδικασία και οι πολυάσχολοι γονείς απολαμβάνουν τον χρόνο που εξοικονομείται λόγω της μείωσης των μετακινήσεων.

Διάβασε ακόμα:

Η ηγεσία στις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19

Πώς να βελτιώσετε τη σχέση με τον προϊστάμενο σας

Οι μεγάλες επιχειρήσεις επενδύουν στα προνόμια των εργαζομένων