Στις μέρες μας η εργασιακή ζωή για τους περισσότερους είναι δύσκολη, καθώς απαιτεί καθημερινή και αδιάκοπη αφοσίωση και κατανάλωση μεγάλων ποσοστών ενέργειας. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο που σκέφτεται, και που δουλεύει και ανταποκρίνεται στις προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις εκείνες όπου η απόδοση ενός υπαλλήλου είναι δυσλειτουργική και επηρεάζει άμεσα την αποδοτικότητα όλης της ομάδας ή ενός project; Τι μπορεί να κάνει ένας προϊστάμενος ή ο αρχηγός της ομάδας για να βοηθήσει σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο;  

Αργοπορία: Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να ρωτήσετε γιατί κάποιος καθυστερεί. Με ευγενικό τρόπο μπορείτε να επισημάνετε ότι έχετε παρατηρήσει ότι η ταχύτητά τους δεν είναι η ίδια και να ρωτήσετε τι τους επιβραδύνει. Με αυτή την απλή ερώτηση μπορεί να εντοπίσετε κάτι το οποίο δεν είχε γίνει αντιληπτό μέχρι τώρα. Επίσης μπορεί να κινητοποιήσετε τον υπάλληλο με αυτό το απλό ενδιαφέρον που έχετε δείξει. 

Συνεργασία: Πολλές φορές οι υπάλληλοι μπορεί να αισθανθούν παραγκωνισμένοι ή να φοβούνται την αντίδραση των ανωτέρων τους. Με το να δείξετε ότι είστε εκεί για αυτούς, μπορείτε να βελτιώσετε μία κατάσταση ή έστω να συνδράμετε στο να μην γίνει χειρότερη.  

Προθεσμίες με προτεραιότητες: Εσείς μπορεί να γνωρίζετε ποιες εργασίες είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα και χρήζουν άμεσης ανταπόκρισης. Ισχύει όμως το ίδιο και για τους υπόλοιπους υπαλλήλους; Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ένας υπάλληλος να ορίσει τη δική του σειρά στις δουλειές και τις υποχρεώσεις που έχει να κάνει, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος. Μπορείτε λοιπόν να γίνετε ξεκάθαροι και να ορίσετε συγκεκριμένες προθεσμίες ανάλογα με τη σημαντικότητα της κάθε δουλειάς. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνει ξεκάθαρο στους υπαλλήλους με ποιο τρόπο πρέπει να μοιράσουν τις υποχρεώσεις τους και πώς θα μοιραστούν οι δουλειές. 

Μείωση περισπασμών: Είναι σημαντικό για έναν υπάλληλο να εργάζεται σε ένα περιβάλλον το οποίο είναι άνετο και ευχάριστο για τον ίδιο. Όταν η προσοχή του ατόμου αποσπάται από διάφορα πράγματα μειώνεται η απόδοσή του και δεν αποδίδει σίγουρα στο επιθυμητό επίπεδο. Μπορείτε να προσδιορίσετε τι είναι ακριβώς αυτό που τυχόν αποσπά την προσοχή του προσωπικού και δεν τους επιτρέπει να λειτουργούν παραγωγικά. 

Ανατροφοδότηση: Πέρα όμως από τα παραπάνω, το πιο σημαντικό είναι να παρακολουθείτε την πορεία τους και να τους ενημερώνετε για αυτή. Μπορείτε να ορίσετε μία σειρά συναντήσεων, σε καθορισμένες ημέρες, με σκοπό να δίνετε στους υπαλλήλους ανατροφοδότηση για τον τρόπο με τον οποίο αποδίδουν, καθώς και για τυχόν διορθώσεις ή αλλαγές στο πλάνο εργασίας. Επίσης αυτές οι συναντήσεις είναι ένα καλό μέσο να επιβραβεύσετε τους υπαλλήλους που βελτιώνονται, δίνοντάς τους μεγαλύτερο κίνητρο.