Το social network marketing μπορεί να επιφέρει πολλαπλά οφέλη στις επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν. Αν η κοινωνική δικτύωση προσεγγιστεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να βρει το σημείο που γνωρίζει καλύτερα, να δημιουργήσει το εμπορικό της σήμα, να βρει νέους πελάτες, και να ενισχύσει την διαδικασία έρευνας αγοράς. Το social network marketing θεωρείται ωστόσο η “τάση του μέλλοντος”, καθώς οι παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ εξασθενούν, το Web 2.0 Μάρκετινγκ είναι το μέλλον της διαδικτυακής διαφήμισης. 

Ορισμένα από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το social network marketing είναι το ότι αποτελεί ένα νέο κανάλι μάρκετινγκ. Ενώ τα νέα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν αντικαθιστούν τα παραδοσιακά εργαλεία μάρκετινγκ (εφημερίδα, τηλεόραση, ραδιόφωνο), αποτελούν άλλο ένα εργαλείο που είναι σε θέση να ικανοποιήσει το κοινό που προτιμάει τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Σε αντίθεση με άλλα παραδοσιακά εργαλεία μάρκετινγκ, το πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού καναλιού μάρκετινγκ είναι ότι παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ανταλλάσουν απόψεις σχετικά με τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.  Οι επιχειρήσεις λοιπόν, θα πρέπει να προσεγγίζουν τα κοινωνικά δίκτυα με τον ίδιο τρόπο που θα προσεγγίσουν ενδεχομένως τις μηχανές αναζήτησης, τις ιστοσελίδες αξιολόγησης, και τα sites σύγκρισης τιμών. 

Επιπλέον, το μάρκετινγκ μέσω των social networks μπορεί να αποτελέσει ένα ανέξοδο τρόπο για την προώθηση μιας επιχείρησης, αρα ένα βασικό ακόμη πλεονέκτημα είναι η μείωση του κόστους.

Επίσης στο social network marketing, μέσω της επιλογής ενός έξυπνου εμπορικού σήματος επιτυγχάνεται ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών-απόψεων που μπορεί να κερδίσει μια επιχείρηση από την πελατειακή της βάση. Δηλαδή, οι επιχειρήσεις έχουν το πλεονέκτημα, μέσω των κοινωνικών δικτύων, να μην μπορούν να απορρίψουν την κίνηση της επισκεψιμότητας που παράγεται μέσα από την κοινωνική δικτύωση. Έτσι, μπορούν να συλλέγουν τις απόψεις των καταναλωτών, και να δημιουργήσουν μία νέα εμπορική παρουσία ή να διατηρήσουν την ίδια, με βάση πάντα με τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Επιπλέον, το social network marketing δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη, με άμεση αλληλεπίδραση μέσω του Web 2.0, να αντιμετωπίσει τις ανάγκες και τις ανησυχίες του, ή ακόμη και να διεξάγει μία επιπλέον έρευνα αγοράς για το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζεται. 

Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι το ότι οι κοινωνικές βάσεις δεδομένων δίνουν την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να έχουν το δικό τους κοινωνικό δίκτυο πληροφοριών και επαφών, οι οποίες προσδιορίζονται μέσω των κοινωνικών δικτύων, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να αποτελέσουν έναν πολύ καλό τρόπο αναζήτησης προμηθευτών ή ακόμη και εργαζομένων.  Ενώ, μέσω της αναγνωρισιμότητας ενός σήματος η οποία επιτυγχάνεται μέσω γραφικών στοιχείων και των μικροσυσκευών (widgets), οι επιχειρήσεις μπορούν να εδραιώσουν την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα, κερδίζοντας έτσι περισσότερες ευκαιρίες να εξασφαλίσουν την μελλοντική τους παρουσία στον επιχειρηματικό χώρο.