Όσον αφορά τα οφέλη της τηλεϊατρικής, τα δεδομένα πρέπει να εξετασθούν προσεκτικά, καθώς το κόστος μπορεί να ποικίλει ευρέως ανάλογα με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας και την ανάπτυξη ειδικών χαρακτηριστικών όπως τα δημογραφικά στοιχεία και οι προσωπικές προτιμήσεις των ασθενών και η λειτουργικότητα μπορεί να κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του ιατρείου. Ακόμα και με όλα αυτά κατά νου, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η επιλογή της τηλεϊατρικής για τους γιατρούς μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη θετική και προσοδοφόρα πορεία ενός ιατρείου. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο καθώς συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την πανδημία της COVID-19 και την ανάγκη παροχής υγειονομικής περίθαλψης όσο το δυνατόν από απόσταση.

Οι ασθενείς λατρεύουν την τηλεϊατρική. Με τα χρόνια, οι έρευνες που παρακολουθούν την ευαισθητοποίηση των ασθενών και την προτίμηση για την τηλεϊατρική, έχουν τεκμηριώσει μια σταθερή ανοδική τάση. Το 2017, μόνο το 17% των ασθενών είχαν εμπειρία στη χρήση της τηλεϊατρικής, το 2020, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στο 31%. Δεδομένου του αριθμού των ιατρείων που εστιάζουν πλέον σε απομακρυσμένες εξετάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το ποσοστό αυτό αυξάνεται συνεχώς. Ένα εκπληκτικό 84% των ασθενών θα επέλεγε έναν ιατρικό πάροχο που προσφέρει τηλεϊατρική έναντι ενός που δεν την προσφέρει. Κορυφαία οφέλη για τους ασθενείς είναι η γρήγορη πρόσβαση στη φροντίδα χωρίς έξοδο από το σπίτι, βραχύτεροι χρόνοι αναμονής, ευκολία, προσιτή τιμή, ευχέρεια στη σύνδεση, μειωμένη αντίσταση στη θεραπεία, ολιγότερες απαιτήσεις εγγράφων και προγραμματισμού, εξυπηρέτηση για την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων και υψηλή ποιότητα φροντίδας. 

Ασθενής σε βιντεοκλήση με τον ιατρό.

Η τηλεϊατρική δεν ωφελεί μόνο τους ασθενείς. Οι γιατροί απολαμβάνουν επίσης πλεονεκτήματα. Μερικοί γιατροί χρησιμοποιούν κυρίως βιντεοδιάσκεψη για ασθενείς που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από το ιατρείο. Με αυτόν τον τρόπο, έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν την προσέγγισή τους σε πολλούς ασθενείς, στους οποίους διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να παρέξουν ιατρική περίθαλψη. Τα οφέλη υπερτερούν κατά πολύ του κόστους και η ικανότητα προσέγγισης περισσότερων ασθενών ταχύτερα χωρίς να απασχολούνται με γραφειοκρατία σημαίνει ότι οι πάροχοι θα απολαμβάνουν γρήγορα την απόδοση της επένδυσής τους. Οι γιατροί μπορούν να απαντήσουν μέσα σε δευτερόλεπτα, λεπτά ή ώρες. Οι ασθενείς αποφεύγουν να μετακινηθούν και εξετάζονται από την άνεση του σπιτιού τους, έχοντας το χρόνο και την ευκαιρία να συζητήσουν ό,τι έχουν στο μυαλό τους, αντί να περιμένουν ημέρες για ραντεβού και εξέταση. 

Ιατρός εξετάζει ασθενή μέσω της τηλεϊατρικής

Δεν μπορούν βέβαια να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα μέσω τηλεϊατρικής, αλλά για εκείνα που μπορούν, είναι πολύ βολική. Εάν ένα ιατρείο εξειδικεύεται στη θεραπεία παθήσεων που μπορούν να διαγνωστούν και να αντιμετωπιστούν εξ’ αποστάσεως, η τηλεϊατρική είναι μια σημαντική επένδυση, με μέλλον. 

Η εμπειρία με την παροχή συμβουλών σε μικρά παιδιά, ωστόσο, έχει διδάξει στους γιατρούς ότι η τηλεϊατρική μπορεί να μην είναι κατάλληλη για κάθε ασθενή: είναι πολύ δύσκολο για ένα παιδί να καθίσει ακίνητο για 1 ώρα για να κάνει μια συνεδρία από το τηλέφωνό του.  

Η τηλεϊατρική είναι σίγουρα ένα πολύτιμο εργαλείο με εφαρμογές σε πολλούς διαφορετικούς τύπους ιατρείων, αλλά οι γιατροί πρέπει να γνωρίζουν με βεβαιότητα ότι είναι ένας από αυτούς πριν αποφασίσουν. Τα οφέλη της τηλεϊατρικής την καθιστούν μια σοφή επένδυση. Ιδίως τα μικρά ιατρεία πρέπει να μπορούν να προσφέρουν τηλεϊατρική για να παραμείνουν ανταγωνιστικά, διασφαλίζοντας την περίθαλψη και την ικανοποίηση των ασθενών τους.

Διάβασε ακόμα:

Από το ιατρείο στην τηλεϊατρική