Οι εργασιακές σχέσεις πολλές φορές μπορούν να γίνουν δύσκολες. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο έντονα όταν πρόκειται για τη συνεργασία μεταξύ προϊστάμενου και υφιστάμενου. Τι μπορεί να κάνει όμως ένας προϊστάμενος που θέλει πραγματικά να βοηθήσει κάποιον υπάλληλό του; 

Αρχικά είναι σημαντικό να γίνουν αντιληπτοί οι λόγοι για τους οποίους ένας υπάλληλος μπορεί να αντιστέκεται στην αλλαγή της συμπεριφοράς του. Ορισμένοι παράγοντες που επηρεάζουν την ευελιξία των εργαζομένων είναι οι εξής:

Έλλειψη κινήτρων: Τα κίνητρα είναι ένα καθαρά προσωπικό ζήτημα και σίγουρα πολύ διαφορετικό από άτομο σε άτομο. Πολλοί είναι οι εργαζόμενοι που δεν μπορούν εύκολα να αντιληφθούν ότι τα προσωπικά τους κίνητρα μπορούν ή πρέπει να συμβαδίζουν με τα εταιρικά. 

Έλλειψη γνώσεων: Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι εργαζόμενοι μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν. Μπορεί επίσης να μην έχουν τις δεξιότητες για να κάνουν τη δουλειά και δεν θέλουν να το παραδεχτούν. 

Έλλειψη εμπιστοσύνης: Είναι συνηθισμένο οι υπάλληλοι να μην εμπιστεύονται εύκολα άτομα που έχουν ανώτερη θέση από αυτούς. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορεί να έχουν επηρεαστεί από παλιές συνεργασίες που είχαν, περιπτώσεις δηλαδή που κυριαρχούσε ο ανταγωνισμός μεταξύ υπαλλήλων. 

Για να μπορέσει ο υπάλληλος να εμπιστευτεί το αφεντικό ή τον προϊστάμενό του βασικό στοιχείο είναι να ξεπεραστούν τα εμπόδια που τυχόν υπάρχουν. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια, το σημαντικότερο από όλα είναι ο εργαζόμενος να γνωρίζει ότι ο ανώτερός του ενδιαφέρεται πραγματικά. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; 


Εμπιστοσύνη: Ο πιο γρήγορος και εύκολος τρόπος για να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων είναι η ειλικρίνεια και η διαφάνεια. Παρόλο που ενδέχεται να μην είναι δυνατόν να μεταφέρονται όλες οι πληροφορίες στους υπαλλήλους, είναι σημαντικό να δίνεται σε αυτούς πρόσβαση σε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν κινητήριος δύναμη για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης.  


Στόχοι: Είναι σημαντικό σε μία εταιρία να είναι γνωστοί και κατανοητοί σε όλους οι στόχοι που θέτει η επιχείρηση. Όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν πάνω σε τι εργάζονται και ποιο είναι πραγματικά το ιδανικό πιθανό αποτέλεσμα. Ο πραγματικός ηγέτης είναι αυτός που θα ενημερώσει ανοιχτά τους υπαλλήλους για την πορεία των στόχων που έχουν ήδη τεθεί, για τους καινούριους που προγραμματίζονται καθώς και για αυτούς που τελικά δεν κατάφεραν να επιτευχθούν. 

Κίνητρα: Ο ηγέτης που εμπνέει και δεν δίνει απλά εντολές είναι αυτός που θα προτιμήσει προσωπικές συζητήσεις με το προσωπικό με σκοπό να δει τι πραγματικά μπορεί να κινητοποιήσει τον καθένα ξεχωριστά. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και σίγουρα έχει άλλα κίνητρα και άλλες προσδοκίες. 

Διατήρηση καλής σχέσης: Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο για την παραγωγική και αποδοτικότερη συνεργασία μεταξύ προϊσταμένου και υπαλλήλων είναι η συνεχής προσπάθεια για διατήρηση της καλής επικοινωνίας και επαφής. Έτσι, για αυτούς τους υπαλλήλους που αισθάνονται αβέβαιοι, είναι σημαντικό ο ηγέτης να παραμείνει κοντά τους και να συζητάει τακτικά για τους στόχους και τα επιτεύγματα των υπαλλήλων τόσο σε προσωπικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

Διάβασε ακόμα:

Τα χαρακτηριστικά του ηγέτη

Πώς η συναισθηματική νοημοσύνη επηρεάζει τη δημιουργία ενός ικανού ηγέτη

Το ιδανικό περιβάλλον εργασίας έχει όνομα: «ROWE»