Το κύριο χαρακτηριστικό του καλού υπαλλήλου

Το κύριο χαρακτηριστικό του καλού υπαλλήλου

Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά που διακρίνουν έναν καλό υπάλληλο όπως οι ισχυρές ηγετικές ικανότητες, η φιλοδοξία ή η εργασιακή ηθική. Αυτά τα χαρακτηριστικά αναμφίβολα συμβάλλουν στην καλή απόδοση, αλλά το να έχεις την ικανότητα να αποδίδεις σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο είναι διαφορετικό από το να έχεις την επιθυμία να το κάνεις. Όταν κάποιος παρατηρήσει τους εργαζόμενους με υψηλές επιδόσεις αυτό που τους διακρίνει είναι το πάθος, γιατί το πάθος οδηγεί σε υψηλή απόδοση και τη διατηρεί σε βάθος χρόνου. 

Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, το πάθος περιλαμβάνει τρία βασικά χαρακτηριστικά:

Μακροπρόθεσμη δέσμευση σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Πρόκειται για ένα άτομο που έχει δεσμευτεί να ασχοληθεί σε βάθος με έναν τομέα για μια διαρκή χρονική περίοδο, χωρίς να χάνει το ενδιαφέρον του.

Διάθεση αναζήτησης. Όταν έρχεται αντιμέτωπο με μια πρόκληση, το άτομο αυτό ενθουσιάζεται και θέλει να κυνηγήσει αυτή την πρόκληση, βλέποντάς την ως ευκαιρία για να φτάσει στο επόμενο επίπεδο απόδοσης.

Διάθεση σύνδεσης. Ένα άτομο του οποίου το ένστικτο, τον οδηγεί να απευθυνθεί στους άλλους για βοήθεια με στόχο την από κοινού συνεργασία στην αντιμετώπιση δυσκολιών και στην  επίλυση προβλημάτων.

Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται, ενισχύουν το ένα το άλλο με ισχυρό τρόπο, πολλαπλασιάζοντας την απόδοση αλλά και την ικανοποίηση από την εργασία. Είναι λοιπόν ωφέλιμο σε μία ομάδα ή σε μία επιχείρηση να υπάρχουν υπάλληλοι που διακρίνονται για το πάθος τους, γιατί εκτός της υψηλής τους απόδοσης μπορεί να αποτελέσουν κίνητρο και για τους υπόλοιπους και να τους παρασύρουν  με τον ενθουσιασμό τους. 

Για να διακρίνει κανείς ποιοι από τους υπαλλήλους διαθέτουν πάθος είναι χρήσιμο να τους απευθύνει ερωτήσεις για το πώς αισθάνονται για τη δουλειά τους και τον εργασιακό τους χώρο, πώς λειτουργούν και τι σκέφτονται για το μέλλον. Όταν πρόκειται για υποψήφιους για εργασία, δεν είναι δυνατό να αξιολογηθεί με ακρίβεια το πάθος κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης.

Ωστόσο υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις που μπορεί να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση ατόμων με πάθος για την εργασία:

1. Πώς ενημερώνεστε στον τομέα σας;

2. Ποιο είναι ένα μεγάλο ερώτημα που προσπαθείτε τακτικά να λύσετε;

3. Πώς συνδέεστε με άλλους επαγγελματίες του κλάδου σας;

4. Τι σας κάνει να είστε πιο ενθουσιασμένοι με αυτόν τον ρόλο;

5. Ποιο είναι το πιο ικανοποιητικό πράγμα στη δουλειά σας;

6. Πώς ορίζετε την επιτυχία;

7. Γιατί θέλετε να εργαστείτε σε αυτήν τη θέση;

8. Τι ξεχωρίζει το προϊόν/την υπηρεσία από άλλες;

9. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το κλειδί της επιτυχίας;

10. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει καλύτερα;

Αυτό που ξεχωρίζει τους παθιασμένους εργαζόμενους είναι ότι έχουν εσωτερικά κίνητρα. Μπορεί να επηρεάζονται ή να ενθουσιάζονται από εξωτερικούς παράγοντες, όπως τα χρήματα ή οι διακρίσεις, αλλά κατά βάθος, απολαμβάνουν αυτό που κάνουν. Παρακινούνται από νέες προκλήσεις, αναζητούν διαρκώς να βελτιώνονται, έχουν στο μυαλό τους το συμφέρον της εταιρείας για την οποία εργάζονται, και το επιδιώκουν μακροπρόθεσμα.

Διάβασε ακόμα:

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να απολύσεις κάποιον;

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα να μένει κανείς κοντά στη δουλειά

Τι πρέπει να κάνει ένας ηγέτης για καλύτερη συνεργασία με τους υπαλλήλους του;

Επιχειρηματικότητα